Exportsubsidie voor startend bedrijf op buitenlandse markt

Datum nieuwsfeit: 13-01-2000
Vereniging FME-CWM

algemeen

Exportsubsidie voor Startende bedrijven op Buitenlandse Markten

Sinds februari 1999 houdt de afdeling Handelsbevordering zich bezig met het Programma Starters op Buitenlandse markten. Dit is een subsidieregeling voor bedrijven met minder dan honderd werknemers die willen gaan exporteren naar een nieuw exportland. De regeling had al een vijftal instrumenten waarmee zij uw bedrijf van dienst kon zijn (marktonderzoek, marktbezoek, presentatiemateriaal, beursdeelname en vergroten van de exportkennis). Sinds 1 juni 1999 is hier een zesde instrument bijgekomen. PSB bedrijven kunnen onder bepaalde voorwaarden een korting krijgen op kredietverzekering van het NCM. Naast de genoemde zes instrumenten, valt ook de bekende SEM-regeling onder PSB. Voor de instrumenten geldt een vergoeding van 50% van de kosten tot een maximumbedrag van 5.000,- per instrument. Voor de SEM-regeling geldt een éénmalige loonsubsidie van 20.000,-. Bedrijven die gebruik willen maken van de regeling, kunnen contact opnemen met de afdeling Handelsbevordering. Naar aanleiding van een bedrijfsbezoek wordt er samen met het bedrijf een exportstrategie opgesteld.
Het ondersteunen en uitvoeren van deze subsidieregeling is een doorlopende activiteit van de afdeling Handelsbevordering. Ook in het jaar 2000 is de Vereniging FME-CWM uitvoeder van deze regeling.
Informatie
Mocht u interesse hebben in deelname aan de PSB-regeling, of meer informatie wensen, kunt u contact opnemen met mevrouw J. de Jong (079 - 353 11 22; E-mail: (jjo@fme.nl))

Vereniging FME-CWM
Boerhaavelaan 40 Postbus 190 2700 AD Zoetermeer Telefoon (079) 353 11 00 Telefax (079) 353 13 65 E-mail (com@fme.nl)