Amdahl introduceert Omniprise-servers

Datum nieuwsfeit: 13-01-2000

persbericht
Drastische verlaging bedrijfskosten System/390 met Omniprise-servers van Amdahl
Omniprise-servers drukken de softwarekosten en bieden grotere beschikbaarheid en flexibiliteit dan vergelijkbare systemen met een GOLC-certificaat

Utrecht, januari 2000 --- Amdahl Corporation introduceert Omniprise(tm), een reeks servers die compatibel zijn met System/390. Deze servers, die qua capaciteit en prestaties vergelijkbaar zijn met de IBM Multiprise 3000, voldoen aan de criteria van IBM voor Growth Opportunity License Charge (GOLC) inzake de prijsstelling van software. De servers bieden de klant een grote waarde, omdat ze ondanks de lage prijs toch de grootste beschikbaarheid en meeste configuratiemogelijkheden hebben van alle servers op de markt.

De Omniprise-servers zijn een uitstekende keus voor ondernemingen die mainframes willen ontlasten en applicaties willen overbrengen naar een server met een voor die applicaties gunstiger
prijs/kwaliteitsverhouding. Ook organisaties die een flexibele, robuuste omgeving voor applicatieontwikkeling zoeken of testen willen creëren danwel oudere ECL- of CMOS-servers willen vervangen door de nieuwste technologie, zullen de voordelen van de Omni-servers naar waarde weten te schatten.

De Omniprise-reeks voldoet aan de GOLC-criteria en is voorgelegd aan IBM voor certificering volgens de GOLC. De Omniprise-servers bieden unieke voordelen op het gebied van beschikbaarheid en flexibiliteit vergeleken met soortgelijke producten van de concurrentie. Het zijn de enige servers in die prijsklasse met reserve CPU's. De Omniprise-servers zijn ook de enige servers in hun prijsklasse die gelijktijdig kunnen ge-upgraded worden, waardoor ze ideaal zijn voor een eBusiness-omgeving. Dankzij de Dynamic QuickCapacity(tm)-technologie kan de klant zijn Omniprise-server inwisselen voor een model met een grotere capaciteit zonder dat hij zijn bedrijfsactiviteiten moet onderbreken. Amdahl is de enige leverancier die een dergelijk 'vangnet' biedt voor bedrijfskritische applicaties die continu beschikbaar moeten zijn.

Om flexibel te kunnen inspelen op specifieke eisen aan applicaties en werkverdeling hebben de Omniprise-servers meer kanalen en twee keer zoveel geheugen als vergelijkbare servers van andere leveranciers. Er is ook een grote keuze aan scherpgeprijsde data-opslagmogelijkheden.

De Omniprise-reeks, bestaande uit de modellen 1015, 1025 en 1035, is verkrijgbaar vanaf deze maand. De hardwareproducten van Amdahl worden samengesteld uit nieuwe onderdelen of een combinatie van nieuwe en gebruikte onderdelen. In sommige gevallen is een deel van de hardware eerder geïnstalleerd geweest. In alle gevallen is Amdahls standaardgarantie van toepassing.

Amdahl Corporation, dat als leverancier van IT-producten en -oplossingen wereldwijd een leidersrol vervult, startte op 1 april 1999 de nieuwe divisie Amdahl Global Solutions (Amdahl GS).
Amdahl GS gaat zijn onovertroffen expertise op het vlak van de drie voornaamste architecturen (NTâ, UNIXâ and System/390â) aanwenden om infrastructurele diensten en oplossingen te ontwikkelen die het rendement van zijn klanten zullen verhogen en die tegelijkertijd hun risico's reduceren bij de migratie naar een flexibele, zich aanpassende IT-infrastructuur die in staat is om snel te reageren op nieuwe uitdagingen en mogelijkheden in de markt. Deze infrastructuren worden gebouwd op basis van de specifieke eisen die de klant stelt op het vlak van Availability (minimale downtime), Scalability (uitbreidbaarheid) en Enterprise Integration (integratie van bedrijfsprocessen). Ter ondersteuning van dit aanbod heeft Amdahl GS een heldere en complementaire markt- en distributiestrategie ontwikkeld.

Als volledige dochteronderneming van Fujitsu zal Amdahl GS maximaal gebruikmaken van de R&D-faciliteiten van Fujitsu, het op een na grootste computerbedrijf ter wereld. Deze eigen productontwikkeling zal worden gekoppeld aan bijkomende technologische input die voortspruit uit strategische samenwerkingsverbanden met toonaangevende spelers in de IT-wereld. Ook zal Amdahl GS investeren in de ontwikkeling van kennis- en expertiseplatforms, waarbij de nadruk komt te liggen op de disciplines bedrijfsintegratie, continu systeembeheer en klantenservice.

Voor meer informatie, neem contact op met:
Amdahl Global Solutions Creative Strategies NV
(PR agency)