Politiebericht Hollands Midden

Fax 0715414881
Afkomstig van: Frank Vergeer
Datum: 14 januari 2000
Zes jongeren aangehouden voor brandstichtingen Woubrugge

Voor de brandstichtingen in Woubrugge van zondagavond 2 januari heeft de politie in totaal zes jongeren aangehouden. De eerste twee, met leeftijden van 15 en 18 jaar en afkomstig uit Woubrugge, werden diezelfde avond nog aangehouden. In de daaropvolgende dagen werden nog vier jongens aangehouden voor betrokkenheid bij de brandstichting en vernieling. Tegen 20:00 uur die zondag werd een brand gemeld op het schoolplein aan de Cornelis Kempenaarlaan. Op het schoolplein was een aantal kerstbomen in brand gestoken. Het schoolgebouw bleef zonder schade. Echter tegen 21:00 uur werd op de Emmalaan een telefooncel met kerstbomen gevuld en in brand gestoken. Met hulp van getuigen konden diezelfde avond twee jongens aangehouden worden, waarna zij zijn verhoord. In het onderzoek dat volgde bleken zij niet de enig-verantwoordelijken te zijn geweest. Alle zes aangehouden jongeren, met leeftijden varierend van 14 tot 18 jaar en naast Woubrugge ook afkomstig uit Alphen en Rijnsaterwoude, zullen voor justitie moeten komen op voor brandstichtingen op het schoolplein aan de Cornelis Kempenaarlaan, op het schoolplein aan de Emmalaan en door brandstichting vernielen van de telefooncel. PTT-Telecom heeft aangifte gedaan van de vernieling. Het schadebedrag beloopt meer dan ƒ 5.000,-. Ook de schade zal op de vernielers worden verhaald.

Rectificatie Gouda
In ons persbericht van 11 januari jl. over de overval met vrijheidsbeneming nabij het station in Gouda staat abusievelijk vermeld dat het hier om de bloemenkiosk ging. Dit is niet waar. De overval vond plaats nabij de kiosk op het perron van het station. De eigenaar van de bloemenkiosk heeft hierover geklaagd bij de politie.

Inbraak woning Gouda
Vandaag, 14 januari, is op klaarlichte dag ingebroken in een woning aan de Van Beveringhlaan. Een voordeurraam werd opengedrukt en het slot geforceerd. Weggenomen werden oa. een videorecorder en een palmtop.

Valse bommelding Waddinxveen
Bij de politie kwam vanmiddag, 14 januari, omstreeks 14.55 uur een anonieme melding binnen dat bij een supermarkt aan de Brederolaan een bom zou afgaan. De politie heeft een uitgebreid onderzoek ingesteld en o.a. de supermarkt ontruimd. Omstreeks 15.30 uur werd de supermarkt weer vrijgegeven. De politie gaat derhalve uit van een valse melding en stelt een onderzoek in naar de dader.

Dodelijk ongeval Gouda
Vanmiddag, 14 januari, omstreeks 13.00 uur, vond een eenzijdig ongeval plaats op de Goverwellesingel in Gouda. Door nog onbekende oorzaak verloor de bestuurder, een 22-jarige man uit Oudewater, de macht over het stuur, reed tegen een boom en sloeg vervolgens over de kop. Hij raakte hierbij uit het voertuig en raakte dodelijk gewond.

Noot voor de redactie /

Noot voor redacties