Geveke breidt activiteiten in Duitsland uit

Datum nieuwsfeit: 14-01-2000
Geveke persbericht

Naarden, 14 Januari 20100

Geveke nv breidt haar activiteiten in Duitsland uit

De Geveke groep geeft verdere invulling aan haar internationale expansiestrategie voor het cluster Geveke Production Machinery, actief op het gebied van marketing, distributie en service van ondermeer metaalbewerkingsmachines. In Nederland werkt de groep onder de naam Landré Machines.

De directie van Geveke Production Machinery heeft een intentie-overeenkomst gesloten met de aandeelhouders van Klaus Neumann GmbH over de overname van alle aandelen in Klaus Neumann GmbH. Klaus Neumann GmbH is gevestigd in Hamburg en heeft meerdere nevenvestigingen verdeeld over geheel Duitsland. Neumann vertegenwoordigt onder andere Mori Seiki, dat reeds door Geveke in de Benelux vertegenwoordigd wordt. Neumann heeft een omzet van omstreeks NLG 100 mln met 72 medewerkers.

Door deze acquisitie wordt Geveke Production Machinery de grootste onafhankelijke aanbieder van metaalbewerkingsmachines in Europa.

De overname zal in contanten worden voldaan en draagt direct bij aan de winst per aandeel over 2000.

De directie

Naarden, 13 januari 2000