Politiebericht Brabant-Noord

Korps: Brabant-Noord, plaats: Oss 14-01-2000

Persbericht district Maasland/

INBRAAK WONING HEESCH
Bij een inbraak in een woning aan de Loosbroeksestraat te Heesch op 13 januari 2000 zijn een gsm, kleurentelevisie, videorecorder en sieraden weggenomen. Uit de garage werd de autoradiocassettespeler uit de auto ontvreemd. Waarde ongeveer f 2500,-. De daders vernielden een ruit.

AANRIJDING LETSEL OSS
Bij een aanrijding op de Weth. Van Eschstraat te Oss op 13 januari 2000, omstreeks 19.50 uur zijn 3 personen overgebracht naar een ziekenhuis. Een 73 jarige automobilist uit Oss, die linksaf wilde slaan, verleende geen voorrang aan een 21 jarige automobilist uit Oss, die hem tegemoet kwam. De 73 jarige Ossenaar, alsmede de inzittenden in zijn auto, een vrouw uit Oss zijn overgebracht naar het Radboudziekenhuis in Nijmegen. Een 77 jarige vrouw uit Oss is overgebracht naar het Carolusziekenhuis in Den Bosch.

RIJDEN ONDER INVLOED OSS
Een 28 jarige automobilist uit Oss is op 14 januari 2000 bekeurd voor rijden onder invloed van alcohol. De man reed omstreeks 02.50 uur op de Kortfoortstraat te Oss.

RIJDEN ONDER INVLOED OSS
Een 34 jarige automobilist uit Oss is op 14 januari 2000 bekeurd voor rijden onder invloed van alcohol. De man reed omstreeks 00.55 uur op de Singel 1940-1945 te Oss. Tevens is zijn rijbewijs ingevorderd.

INBRAAK BEDRIJF NISTELRODE
Bij een inbraak in een bedrijf aan de Weijen te Nistelrode in de nacht van 13 op 14 januari 2000 is een gering geldbedrag weggenomen. De daders forceerden een deur.

VERKEERSCONTROLE OSS
Tijdens een verkeerscontrole op 14 januari 2000 tussen 07.30 en 08.30 uur op het Sibeli-uspark te Oss zijn 36 bestuurders bekeurd. Hiervan kregen 11 bromfietsers een bekeurd voor te hoog vermogen van de bromfiets en 21 (brom)fietsers voor niet voeren van verlichting.

WINKELDIEF AANGEHOUDEN HEESWIJK-DINTHER
Op 14 januari 2000 is een 60 jarige man uit Heeswijk-Dinther aangehouden ivm diefstal van een pak koffie twv f 7,- uit een winkel aan het Plein 1969 te Heeswijk-Dinther. De man kreeg een transactie van f 240,--.

AUTOGORDELCONTROLE RAVENSTEIN
Bij een autogordelcontrole op de Mgr. Zwijsenstraat te Ravenstein op 14 januari 2000 zijn 8 bestuurders bekeurd.

SNELHEIDSCONTROLE KOOLWIJK
Bij snelheidscontrole op de Berghemseweg te Koolwijk op 14 januari 2000 zijn 55 bestuurders bekeurd. Max. 80 km. Hoogst gemeten snelheid 127 km.

VERKEERSCONTROLE OSS
Bij een verkeerscontrole op de Nieuwe Hescheweg te Oss op 14 januari 2000 zijn 37 bestuurders bekeurd voor niet dragen van de autogordel.

MISHANDELING OSS
Een 39 jarige man uit Oss, een 41 jarige man uit Volkel en een 58 jarige man uit Nistelrode zijn op 14 januari 2000 aangehouden ivm de mishandeling van een 47 jarige vrouw uit Oss.
De mannen belden omstreeks 11.55 uur aan bij de woning van het slachtoffer om een meningsverschil met de 54 jarige bewoner uit te praten. De bewoner wilde slechts de man uit Nistelrode in de woning laten, doch de drie mannen gingen allen de woning in. Hier ontstond een handgemeen, waarbij de vrouw werd geschopt en geslagen. De vrouw heeft zich onder dokterbehandeling gesteld. Ook de bewoner zelf kreeg enkele klappen. Tevens werd een ruit van de auto van bewoner vernield.