Nederland Krijgt Digitaal Etnoblad

Datum nieuwsfeit: 15-01-2000

13 december 1999

Nederland Krijgt Digitaal Etnoblad

UTRECHT - Foquz Etnomarketing gaat een digitaal marketingblad publiceren over etnomarketing. Het etnoblad heet FoquZine en heeft als voornaamste doelgroep bedrijven, instellingen en organisaties die allochtone consumenten willen bereiken. FoquZine is het eerste internetblad over etnomarketing in Nederland.

Aanleiding tot publicatie van het etnoblad zijn de reacties op de internetsite van Foquz Etnomarketing. Uit die reacties blijkt dat er behoefte bestaat aan achtergrondinformatie over allochtone consumenten. Daarom geeft het etnoblad veel tips en adviezen.

Elk nummer van FoquZine behandelt een ander thema. Zo staan in het eerste nummer de allochtone feestdagen centraal. Vaste rubrieken van FoquZine zijn Visie, Ondernemer, Consument, De Berichtenmix en Tip van de Maand.

In Visie beschrijft een bedrijf hoe je allochtonen bereikt door strategische aanpassingen van de marketingmix; valkuilen worden daarbij ook belicht. In de rubriek Ondernemer komt een (allochtone) ondernemer aan het woord. Hoe gebruikt hij de marketingmix bij de verkoop van zijn producten? In de rubriek Consument vertelt een allochtoon waar hij/zij op let bij het doen van boodschappen, het koopgedrag. De Berichtenmix gaat in op actuele zaken. In De Tip van de Maand tenslotte komen de do's en dont's van etnomarketing aan bod.

Foquz hoopt met het etnoblad de multiculturele consumentensamenleving dichterbij te brengen. Inzicht in de verschillen en overeenkomsten is nodig, omdat in de toekomst allochtone consumenten een steeds groter deel van de markt zullen uitmaken.

FoquZine verschijnt op 15 januari voor het eerst. Het maandblad is te vinden via www.foquz.nl/foquzine/. Tot die tijd staan op diezelfde internetpagina de Frequently Asked Questions (FAQ) over het webblad.

Voor meer informatie en vragen: Managing Director Jorge Cuartas 030-2436840. Informatie over Foquz Etnomarketing is te vinden op www.foquz.nl