Melkert spreekt SPD congres toe

Partij van de Arbeid

Den Haag, 14 januari 2000

Melkert spreekt SPD congres toe

Zaterdag 15 januari spreekt PvdA fractievoorzitter Melkert de "Landesdelegiertenkonferenz" van de SPD in Essen toe. In zijn speech wijst Ad Melkert er op dat sociaal-democraten in Europa voor soortgelijke opgaven staan. De fase en het tempo mogen hier en daar verschillen; de opgave en de richting is dezelfde. Melkert besteedt specifiek aandacht aan de noodzaak van ontplooiing van de talenten van alle kinderen in alle wijken. Ook vraagt Melkert aandacht voor het bestrijden van sociaal onaanvaardbare en economische verspillende uitsluiting en armoede. Verder benadrukt hij de noodzaak om consequent te streven naar een maatschappelijk evenwicht dat gedragen wordt door werkgevers en werknemers.

Tijdens het SPD-congres in Essen wordt de verkiezingslijst vastgesteld voor de deelstaatverkiezingen die komend voorjaar plaatsvinden in Nordrhein-Westfalen.

Noot voor redacties