WISH opent veiling op internet: www.mazzel.nl

Datum nieuwsfeit: 15-01-2000

WISH

WISH opent veiling op internet: www.MAZZEL.nl

Vandaag is www.mazzel.nl geopend. De Mazzel-site wordt gehost door WISH. MAZZEL is een nieuwe interactieve veiling waar geboden kan worden op bijvoorbeeld een droomjacht en geavanceerde stereo apparatuur. De naam zegt het al, u kunt mazzel hebben. Door uiteindelijk het hoogste bod te plaatsen komt de gelukkige in het bezit van exclusieve producten voor een fractie van de werkelijke waarde. MAZZEL is geen veiling van tweedehands artikelen. Op de MAZZEL-site worden slechts nieuwe artikelen aangeboden, zoals een sportauto, een droomjacht, een vakantie, een exclusief horloge, een eigen stuk grond met daarop een vakantiebungalow, een ultramoderne keuken of badkamer, de modernste audio- en videoapparatuur, de meest geavanceerde stereo apparatuur.

TOPPRODUCTEN

Bedenker Jakob Pieterman, algemeen directeur van WISH: 'Er zijn diverse veilingen op het internet. Dat gaat meestal van consument naar consument. Wij hebben het anders opgezet. Uitsluitend topproducten, die we rechtstreeks van bedrijven betrekken. Het is een samenspel geworden tussen exposure (reclame voor de deelnemende bedrijven op de site -redactie) en kwaliteit. Basis is natuurlijk het unieke Jalda betalingssysteem dat in www.MAZZEL.nl geïntegreerd is. Wij hebben er erg veel vertrouwen in, dat MAZZEL ook daadwerkelijk MAZZEL is. Vanaf een paar dubbeltjes en een bod kan men imposante artikelen verkrijgen. Wij hebben een heel productieteam op dit project gezet. Mensen, die, net zoals ik, volledig achter dit unieke concept staan. Er is veel op internet, maar MAZZEL is absoluut uniek.'
MAZZEL is een nieuwe, spraakmakende interactieve veiling waarbij de deelnemers kans maken op artikelen van vele tienduizenden guldens. Hoe zit de veiling in elkaar. Op www.MAZZEL.nl kunt u kiezen uit diverse categorieën. Bijvoorbeeld auto's en vervoer, electronica, hard- en software, huis en tuin, kunstobjecten, sport en fitness, vrije tijd en reizen etc. Als men op een categorie klikt dan verschijnt een overzicht van de MAZZEL artikelen en uiteraard een uitvoerige omschrijving.

SPORTWAGEN

Wat maakt MAZZEL nu zo uniek. Voordat een deelnemer een definitief bod kan uitbrengen, moet hij/zij eerst het gevraagde bodgeld voldoen. Het bodgeld kan variëren van enkele dubbeltjes tot bijvoorbeeld 5 gulden voor een sportwagen. Dat wordt per artikel aangegeven.

JALDA

Als de kolom bodgeld voor de eerste keer is ingevuld en er op verzenden wordt gedrukt, wordt men automatisch naar het unieke Jalda betalingssysteem doorverwezen. Stap voor stap wordt vervolgens uit de doeken gedaan hoe het Jalda betalingssysteem werkt en hoe de deelnemers makkelijk en snel over een eigen virtuele rekening kunnen beschikken waarmee men met MAZZEL kan meebieden. Jalda is door Ericsson en Hewlett Packard ontwikkeld en wordt door de internationale internet jetset gezien als de nieuwe wereldstandaard voor betalingen op het internet. Als de deelnemer eenmaal zijn eigen betalingsaccount heeft, ligt de wereld in feite aan zijn voeten en kan hij voor een MAZZEL prijs die droomvakantie, keuken, stereo- en videoapparatuur in de wacht slepen. Het bodgeld wordt afgeschreven van uw Jalda bankaccount.

FOTO/VIDEO

De hoogte van het te betalen bodgeld staat bij de foto/video van het betreffende product vermeld. Als men met de muis op het betreffende artikel klikt, verschijnt er extra informatie over het product. Als de bieder een bod doet, vult diegene de kolom in. Uiteraard wordt dat gecomplementeerd door zijn/haar persoonlijke gegevens. Aan het einde van de gestelde tijdsperiode, bijvoorbeeld vier weken, wordt bekend wie het hoogste bod heeft gedaan. Is de bieder niet instaat om het bod waar te maken, dan komt de tweede, daarna de derde etc. Het spreekt voor zich dat alle transacties worden gecontroleerd door juridisch bevoegde instanties.

VERRASSING

Opnieuw Pieterman: ' De artikelen worden binnen vijf werkdagen bij de 'MAZZELAARS' afgeleverd. Dat gebeurt rechtstreeks door de meewerkende bedrijven. Bij de echt grote mazzel artikelen bouwen we een verrassing in. Ik kan nog niet precies zeggen hoe dat gaat, maar het is zeker, dat de hoogste bieders de overhandiging niet snel zullen vergeten. En voordat ik het vergeet; uiteraard kan iedereen die geboden heeft op de uitslagenpagina van www.MAZZEL.nl zien wie er MAZZEL hebben en voor welk bedrag de artikelen er uit zijn gegaan. Duidelijkheid voor alles. MAZZEL is niet een beetje, maar soms heel veel MAZZEL hebben. Dat maakt het zo spannend en aantrekkelijk'.

VEILIG

MAZZEL en Jalda zijn volledig veilig. U vindt op www.MAZZEL.nl alle informatie, die eventuele twijfels zal wegnemen. U vindt daarnaast de details van de interactieve veiling, de veilingregels en natuurlijk de algemene voorwaarden. Op de site staan buttons van de participerende bedrijven vermeld. Door op een button van het betreffende bedrijf te klikken, vindt u meer informatie en artikelen.
MAZZEL biedt de consument alle mogelijkheden om zich met een beetje geluk te kunnen baden in luxe. Het enige dat de deelnemers nodig hebben, is een beetje MAZZEL. Deze nieuwe site is niet te versmaden en kan de ultieme droom waarmaken. Dus aarzel niet en surf naar www.MAZZEL.nl.

Noot voor redacties