Hardcore Vaseline Festival in Goudvishal Arnhem

Datum nieuwsfeit: 15-01-2000
Goudvishal Arnhem

Zaterdag 15 januari
concert: COALITION PARTY: KILL THE MAN WHO QUESTIONS (usa), STACK (ger), REVEAL, POINT OF FEW, SEEIN' RED.
genre: hardcore
entree: f 15,-
open: 18.00

persbericht:
vandaag slaat de GOUDVISHAL de handen ineen met het Haagse platenlabel COALITION RECORDS. Samen met platenbaas Jeroen werden de beste bandjes uit zijn stal gecontracteerd voor een avondje grens verleggende hardcore. En omdat 't allemaal zo gesmeerd verliep kreeg het festival de naam VASELINE FESTIVAL mee. De bands van de avond zijn trouwens zeer representatief voor dit label en toch zeer divers van stijl. KILL THE MAN WHO QUESTIONS is een van de nieuwe sterren aan het hardcore firmament in Philadelphia, U.S.A. ze spelen sarcastische, orginele hele rare chaotische hardcore. Jammerende gitaren en meerstemmige vocalen rammelen allemaal op een razend tempo met hier en daar een spontane afdwaling naar 'noise'. KILL THE MAN WHO QUESTIONS worden vaak vergeleken met het vroege werk van Born Against maar dan wat moderner en met een beter uitgewerkte sound. Dit optreden zal het laatste van de europese tour zijn. Over SEEIN' RED kan ik kort zijn; deze band stond al menig maal in de Goudvishal, superdupersnelle ouder dan old school hardcore gespeeld door de aartsvaders van de nederlandse hardcore scene. Zij maken hardcore zoals het gespeeld werd door bands als Siege. Lärm en verschillende andere legendarische hardcore bands. Bij SEEIN' RED weet je wat je krijgt, goede muziek, een aantal fijne overpeinzingen en een goede dosis humor.
STACK uit duitsland is mischien nog het beste te beschrijven als bulldozer rock. Ze bestaan 5 jaar en hebben getourd met bands als Drop Dead, Seein' red en His Hero Is Gone.
POINT OF FEW (NL)is ook al een oude bekende en stonde meerdere malen op ons podium als ik me niet vergis. POF is een van de meest veel belovende bands in het genre vuig punkende stuwende hardcore met een twist? Hmmm moeilijk te omschrijven. Kom maar kijken.

Let op! AANSLUITEND OP HET CONCERT
Zaterdag 15 Januari
Dance: BOOGIE NIGHTS
Entree: f 5,- (na 0.30 f 7,50)
Open: 23.30

Aansluitend is er nog een BOOGIE NIGHTS met DJs DEMIAN & DANNY THE FUNCK. Zij zullen zorgen dat de voetjes van de vloer gaan door funky beats en hippe hiphop te combineren tot een zeer verleidelijke dansmix! BOOGIE NIGHTS is een van de leukste dansparties van Arnhem en een van de weinige plekken waar je in een ongedwongen sfeer uit kan gaan!

Mieze.
Greenspot! Zonder prik