i-TelGids verliest kort geding tegen KPN

Datum nieuwsfeit: 16-01-2000

Den Haag, 14 jan 2000

i-TelGids verliest het kort geding tegen KPN

Het kort geding tegen i-TelGids wat was aangepannen door de KPN Telecom is door de KPN gewonnen. Op alle punten die de KPN naar voren heeft gebracht heeft de rechter de KPN gelijk gegeven.

KPN Telecom spande drie weken geleden een rechtszaak aan tegen de makers van het programma, omdat de telecom-gigant vindt dat het programma inbreuk maakt op haar rechten. De i-TelGids zoekt telefoonnummers op door op een slimme manier gebruik te maken van de internet-gidsen van onder meer KPN en Gouden Gids.

De consequentie van deze uitspraak is dat i-TelGids binnen een paar dagen zodanig moet worden aangepast dat zij geen inbreuk meer maakt op de rechten van de KPN, concreet zal dit betekenen dat de Witte en de Roze gids uit i-TelGids zullen verdwijnen. Daarvoor voor in de plaats komt een aardig alternatief n.l. de nationaletelefoongids. Deze gids, die sinds medio december on-line is, bevat ook (bijna) alle abonneegegevens van s'lands grootste telecom provider.

Ondertussen is i-TelGids met de KPN in onderhandeling over de afname van het nummer-bestand zodat i-TelGids haar eigen gids on-line kan brengen en daarmee niet meer handelt in strijd met rechten van derden. Deze gids zal dan naast de nummers van de KPN ook de nummers van de overige providers zoals Libertel bevatten.

Het (gratis) programma i-TelGids is te downloaden op de home-page van het programma
www.i-telgids.nl

Overige info: