Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Campagne "Er gaat niets boven Groningen " vernieuwd

Datum nieuwsfeit: 16-01-2000
Vindplaats van dit bericht
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten
Provincie Groningen

Groningen, 17 januari 2000 Persbericht nr. 9

Campagne "Er gaat niets boven Groningen " vernieuwd.

Zondag 16 januari gaat de vernieuwde campagne "Er gaat niets boven Groningen" van start. In de STER-blokken op Nederland 2 om 11.54, 14.16 en 17.26 uur worden spotjes over diverse kanten van Groningen uitgezonden. Er zijn in totaal zes verschillende spotjes ontwikkeld.Bij vijf verschijnt de Groninger Commissaris van de Koningin, de heer J.G.M. Alders in beeld. In het zesde spotje sluit de burgemeester van Groningen,drs J.J. Wallage, de commercial af.

Campagne.

De vernieuwde campagne omvat naast tv-spotjes ook een site op internet, advertenties in opiniebladen en een brochure over Groningen. De campagne beoogt de bekendheid van Nederlanders met Groningen te vergroten. Het uiteindelijke doel is het verder versterken van de economische activiteiten. Verantwoordelijk voor de campagne is het Groninger Promotie Overleg, dat onder voorzitterschap staat van de Commissaris van de Koningin en waarvan gedeputeerde Sakkers vice voorzitter is. Aan de campagne werken mee de Provincie Groningen, de gemeenten Groningen, Hoogezand Sappemeer, Veendam, Winschoten, Stadskanaal, Delfzijl en Vlagtwedde en de hoofdsponsoren Gasunie, Koop Holding, NAM, Philips DAP en Hazewinkel Pers.

TV-spots.

De spots gaan over economie, informatie technologie, cultuur, toerisme, wonen en de stad Groningen.
In korte flitsen worden beelden van Groningen vertoond. CdK Alders en burgemeester Wallage sluiten het vertoonde af met de spreuk "Er gaat niets boven Groningen".
De spots worden op wisselende tijden vertoond in de periode januari - maart.

Internet.

Gedurende de vertoning van de spots is het adres van de internet site in beeld:
www.groningen-info.nl
Op de site kan meer informatie over de vertoonde onderwerpen worden verkregen. Ook wordt verwezen naar instanties die meer informatie kunnen verschaffen. Naar een aantal belangrijke organisaties kan rechtstreeks worden "doorgeklikt". Komende weken wordt de site uitgebreid.
De site heeft ook een nieuwsrubriek, die door Hazewinkel Pers wordt verzorgd.

Brochure.

Geinteresseerden kunnen op de site nadere informatie aanvragen. Zo is er een brochure, die in vogelvlucht een beeld van Groningen geeft.

Advertenties.

In de opinieweekbladen HP/De Tijd en Elseviers Magazine worden advertenties geplaatst die de campagne ondersteunen.

Evaluatie.

Na uitzending van de tv spots vindt een effectmeting plaats, waarin wordt nagegaan hoeveel Nederlanders kennis hebben genomen van de campagne en welk beeld zij hierdoor hebben gekregen van Groningen. Ook wordt het bezoek aan de internet site geregistreerd.



Noot voor de reactie: voor meer informatie over dit persbericht kunt u contact opnemen met Willem Goutier, afdeling Bestuurscontacten Provincie Groningen, tel.: 050 - 316 4133.

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie