Politiebericht Brabant-Noord

Korps: Brabant-Noord, plaats: Uden 16-01-2000

Persbericht district De Leijgraaf/

VERKEERSONGEVALLEN MET LETSEL
Vannacht zijn op de rijksweg Oss- Grave ter hoogte van Schaijk twee mensen licht gewond geraakt bij een ongeval. Een auto, bestuurd door een 33-jarige vrouw uit Mill, reed met haar auto in een flauwe bocht rechtdoor en botste frontaal op een tegemoetkomende auto, bestuurd door een 28-jarige man uit Oss. De vrouw uit Mill en een inzittende van de Ossenaar, een 28-jarige Osse, zijn met licht letsel overgebracht naar het ziekenhuis te Oss. De twee inzittenden van de Millenaar bleven ongedeerd.
Vannacht is op de Lipstadtsingel te Uden een auto tegen een andere gebotst. Op de kruising met de Wilhelminastraat verzuimde een 19-jarige man uit Cuijk voorrang te verlenen aan de auto, bestuurd door een 25-jarige Udenaar. De man uit Cuijk is ernstig gewond overgebracht naar het ziekenhuis.

ALCOHOLCONTROLE
Zaterdagavond heeft de politie bij 342 weggebruikers een blaastest afgenomen. Tussen 22.45 en 01.00 uur werd er gecontroleerd op de Pastoor Spieringsstraat te Uden. 4 mensen hadden teveel gedronken, en kregen een verbaal. Daarna is er tot 04.30 gecontroleerd op het Dobbelsteenplein in Mariaheide. Hier werden 3 mensen betrapt op het rijden onder invloed.

INBRAAK WONING
In een huis aan de Burg. Schrevensingel te Veghel is zaterdagavond ingebroken. Het slot van de voordeur was geforceerd. Er werd voor bijna 1000 gulden aan contanten weggenomen, alsmede een televisietoestel, een GSM en een gewone telefoon.

WINKELDIEF BETRAPT
Zaterdagmiddag is in een warenhuis aan de Marktstraat te Uden een 57-jarige Udenaar betrapt op het stelen van een paar handschoenen. Hem is een transactie van 240 gulden aangeboden.