Politiebericht Brabant-Noord

Korps: Brabant-Noord, plaats: 's-Hertogenbosch 16-01-2000

Persbericht district Den Bosch/

ONGEVALLEN LETSEL
Een 21-jarige vrouw uit Ammerzoden is zaterdagnamiddag ernstig gewond geraakt toen zij met haar auto op Treurenburg van de weg raakte na een inhaalmaneuvre. De vrouw is met nek- en rugletsel overgebracht naar het ziekenhuis.
Vannacht is op de kruising van de Bizetlaan en de Mommersteeg te Vlijmen een 34-jarige taxi-chauffeur uit Vught gewond geraakt bij een aanrijding. De taxi kreeg geen voorrang van een andere auto. De chauffeur van deze auto stopte even en vroeg hoe het was met de taxichauffeur, maar vervolgde met zijn zwaar beschadigde auto de weg. De chauffeur werd met onbekend letsel overgebracht naar het ziekenhuis.

SNELKRAAK BENZINESTATION
Vanochtend omstreeks 6.00 uur heeft men met een auto de deur van een benzinestation aan de Veemarktweg geramd. De kassa werd geforceerd, maar uit de zaak wordt niets vermist. De auto waarmee de kraak werd gepleegd, is even later in de Kempenlandstraat aangetroffen. Deze auto bleek op 13 januari gestolen te zijn.

MOTOR GESTOLEN
Bij de Lokerenpassage is zaterdagavond of zondagnachtof -ochtend een rode Honda VFR 750 motorfiets gestolen.

AUTO-AMBULANCE GESTOLEN
Aan de Afrikalaan is vanaf een bedrijfsterrein in de nacht van vrijdag op zaterdag een auto-ambulance (waarde 7000 gulden) gestolen.

MAN VERNIELT DEUR POLITIEBUREAU
Zaterdagmiddag heeft een 45-jarige man zonder vaste woon- of verblijfplaats een van de toegangsdeuren van het hoofdbureau aan de Vogelstraat vernield. De man was eerst dwars in de hal gaan liggen, vervolgens werd hij het bureau gezet. Daarna ging hij buiten het bureau liggen, even daarop schopte hij de deur kapot. Daarop is hij aangehouden en ingesloten.

GSM's GESTOLEN
In een winkel aan de Hinthamerstraat is op zaterdagmiddag door een jongen een GSM gestolen. De jongen vroeg een toestel te mogen bekijken, na even bekijken rende de jongen met het toestel naar buiten. Een van de verkopers rende achter hem aan, maar raakte hem kwijt op de Hekellaan. Het weggenomen toestel heeft een waarde van 1550 gulden.
In een winkel aan de Arena gebeurde die middag hetzelfde, een jongeman vroeg een GSM te bekijken en rende met het ding de deur uit. Dit toestel heeft een waarde van 249 gulden.

INBRAAK WONING
In een flatwoning aan de Johan van der Veldestraat is zaterdagavond laat ingebroken. Er is een videorecorder weggenomen. In een huis aan de Doornkampsteeg te Empel is de afgelopen weken tijdens afwezigheid van de bewoners ingebroken. De stereoset en een geldbedrag van 600 gulden werd ontvreemd.
In een flatwoning aan de Copernicuslaan is zaterdagmiddag ingebroken. Er is een videocamera, een videorecorder en een geldbedrag weggenomen.

GESTOLEN AUTO IN BRAND
Aan de Kerkhoekweg is zaterdagavond een gestolen Opel Vectra in brand gestoken. De brandweer bluste het vuur. De auto was even tevoren gestolen aan de Zuid-Willemsvaart.

DIEFSTAL UIT BEDRIJF
Uit een bedrijf aan de Graafseweg zijn zaterdagavond twee computerkasten gestolen. Er werd een ruit ingegooid om binnen te komen.
Bij een bedrijf aan de Afrikalaan is zaterdagavond de toegangsdeur geforceerd. Er werden wat vitrines omgegooid, maar er wordt vooralsnog niets vermist.

MAN RAMT LANTARENPAAL
Zaterdagavond laat heeft een automobilist een lantarenpaal op de Lambooijbrug geramd. Door het oliespoor te volgen kwam de politie in de Van de Nootstraat terecht, waar een zwaar beschadigde BMW stond. De man, een 33-jarige Bosschenaar, meldde zich later op het bureau.