Bell & Howell splitst zich op tot twee ondernemingen

Datum nieuwsfeit: 16-01-2000

Bell & Howell splitst zich op tot twee ondernemingen

Skokie, Illinois (VS), januari 2000 - Bell & Howell Company maakt bekend dat het haar activiteiten verdeelt over twee nieuwe bedrijven. Doel van de splitsing is het maximaliseren van de groeimogelijkheden van de verschillende business units. De units Information and Learning en Publishing Services worden samengevoegd tot een onderneming, waarvan de naam nog niet bekend is. De tweede onderneming gaat opereren onder de naam en het logo van Bell & Howell en bestaat uit de units Mail and Messaging Technologies en Imaging.

De nieuwe onderneming die ontstaat vanuit de huidige Information and Learning en Publishing Services gaat opereren als een onafhankelijke, openbaar verhandelde eenheid, door middel van een spin-off naar bestaande Bell & Howell-aandeelhouders. Bell & Howell verwacht de herstructurering nog voor het eind van dit jaar te voltooien.

'Dit is een positieve stap voor Bell & Howell. De splitsing in twee zeer gerichte eenheden stelt onze afdelingen in staat om hun fundamentele sterke punten optimaal te benutten. Dit is onder andere mogelijk door betere toegang tot kapitaal en de mogelijkheid om getalenteerd personeel aan te trekken en vast te houden. Het stelt ons tevens in staat om onze klanten in de toekomst nog betere service en ondersteuning te bieden', zegt James P. Roemer, de huidige president, chief executive officer en voorzitter van bestuur bij Bell & Howell.

De herstructurering staat los van de onlangs bekendgemaakte intentie om van de K-12 internetonderneming in de toekomst een aparte eenheid te maken met eigen, openbaar verhandelde, aandelen.

Bell & Howell Company - Skokie, Illinois (VS) - http:www.bellhowell.com

Over Bell & Howell
Bell & Howell - met haar hoofdkantoor in Skokie, Illinois (VS) - is een leidende aanbieder van informatieoplossingen en diensten aan ondernemingen in de hele wereld. Alle divisies zijn gericht op het bewerken van informatie door middel van software en dienstverlening, waardoor klanten effectiever en efficiënter kunnen opereren. Nadere informatie over Bell & Howell is beschikbaar op: www.bellhowell.com

Redactionele informatie: Influx PR - Margienke Bos/Jakob Brons, Deventerstraat 81, 7322 JL Apeldoorn. Tel.: 055 - 366 3034, fax: 055 - 360 2661, e-mail: (prinflux@cs.com). Ref.:Pb0300