Nieuwe website voor studenten: www.studieweb.nl

Voor directe publicatie

30 november 1999

Nieuwe website voor studenten: www.studieweb.nl

Op 17 januari 2000 wordt de website www.studieweb.nl gelanceerd. Vanaf die datum is het mogelijk om via Internet interessante informatie te krijgen over de 4 HBO-opleidingen van de Academie voor Communicatie aan de Hogeschool Holland te Diemen. Het gaat daarbij om de opleidingen Communicatie, Bedrijfspresentatie, Voorlichting, Publiciteit en Informatie (VP&I) en Tekstschrijven. De website richt zich voornamelijk op de ongeveer 2500 bestaande studenten van deze opleidingen. Op de website zal o.a. aandacht besteed worden aan stage- en afstudeermogelijkheden.

@bc: de makers van www.studieweb.nl
@bc (At Bazik Concept) is een organisatie die is opgezet door 24 studenten van de HBO-opleiding Bedrijfspresentatie in het kader van het vierdejaarsvak 'Themagroep'. @bc streeft ernaar om, via deze nieuwe website, studenten van de Academie voor Communicatie te ondersteunen tijdens en na hun studie.

Onderzoek
Uit een door @bc gehouden onderzoek onder studenten van de Academie voor Communicatie blijkt een grote behoefte te bestaan om juist via Internet informatie te krijgen over de volgende onderwerpen: nieuws over de opleidingen, informatie over de inhoud van de opleidingen (vakken), informatie over stages en afstudeermogelijkheden, beroepsmogelijkheden na de studie, roosterwijzigingen, studie- en tentamenresultaten en leuke en handige 'links'.

Naast het feit dat studenten via de website worden ondersteund, zal de website ook als visitekaartje fungeren naar stagebiedende bedrijven en potentiële werkgevers. Immers, via de website kunnen bedrijven alles over de opleidingen van de Academie voor Communicatie te weten komen.

Noot voor redacties