Compaq annonceert eerste digitale monitor

Datum nieuwsfeit: 17-01-2000

Compaq annonceert eerste digitale monitor

Compaq TFT8020, S910 en V1100

Gouda, 17 januari 2000 - Compaq introduceert de eerste digitale Compaq TFT8020 Flat Panel monitor, alsmede de Compaq S910 en V1100 kleurenmonitoren. Deze nieuwe monitoren kunnen allen voorzien worden van een optionele USB-hub en voldoen aan TCO'99, de meest stringente norm op het gebied van straling, milieu en energie.

Compaq TFT8020 Flat Panel monitor
De Compaq TFT8020 Flat Panel monitor is een digitale monitor met een effectieve
beelddiameter van 18 inch. Deze monitor is bij uitstek geschikt voor veeleisende professionele CAD/CAM-gebruikers en financiële instellingen. Door de afneembare monitorvoet kan de Compaq TFT8020 Flat Panel monitor worden opgehangen. Bovendien kunnen meerdere displays aaneengeschakeld worden tot grote presentatiewanden voor bijvoorbeeld beurzen en tentoonstellingen. Het display is voorzien van geavanceerde technologische kenmerken, waaronder een digitale video interface (DVI) voor aansluiting aan de nieuwste digitale grafische kaarten. Deze aansluiting levert de hoogst mogelijke beeldkwaliteit. Daarnaast beschikt de Compaq TFT8020 Flat Panel monitor over een analoge VGA-aansluiting voor gebruik met standaard grafische kaarten. Dankzij dual-video input kunnen twee PC's tegelijkertijd worden aangesloten, waarbij geschakeld kan worden tussen de weergave van de twee systemen.

De maximale resolutie bedraagt 1280 x 1024 en de monitor ondersteunt 16,7 miljoen kleuren bij een frequentie van 75 Hz, voor een scherp en trillingsvrij beeld met een kijkhoek van 160°. Dankzij toepassing van Superbright-technologie biedt de Compaq TFT8020 Flat Panel monitor een zeer heldere beeldweergave (200 candela/m2). Het beeldscherm kan automatisch worden aan- en uitgeschakeld met behulp van de LiteSaver-technologie, hetgeen resulteert in zowel een aanzienlijke energiebesparing, als een verlenging van de levensduur.

Compaq S910 kleurenmonitoren
De 19 inch Compaq S910 kleurenmonitor is een beeldscherm voor de zakelijke markt dat de gebruiker uitstekende functionaliteit biedt voor een zeer aantrekkelijke prijs. De S910 heeft een effectieve beelddiameter van 18 inch waardoor veel informatie kan worden weergegeven (27% meer dan een standaard 17 inch monitor). Deze monitor is dan ook zeer aantrekkelijk voor zakelijke gebruikers die willen overstappen van het 17 inch segment naar het 19 inch segment.

Compaq V1100 Kleurenmonitoren
De Compaq V1100 is een nieuw beeldscherm voor gebruikers die een kwalitatief hoogwaardige monitor zoeken met een grote beelddiameter en een goede prijs/kwaliteitverhouding. De V1100 biedt een beelddiameter van 21 inch en is daarmee zeer geschikt voor vormgevers, grafici, financiële analisten en andere gebruikers die veel informatie tegelijkertijd op het scherm willen tonen. De maximale beeldresolutie bedraagt 1920 x 1440 bij een frequentie van 70 Hz. Door de toegepaste Short Neck-technologie is er een besparing gerealiseerd van ongeveer 10 cm in de diepte van het scherm: De diepte van de V1100 is vergelijkbaar met die van een standaard 19 inch en sommige 17 inch beeldschermen. Het is mogelijk om twee PC's tegelijkertijd op de V1100 aan te sluiten, waarbij geschakeld kan worden tussen de weergave van de PC's.

Compaq Asset Management
Alle Compaq Deskpro PC's en Workstations beschikken over Compaq Client Management-voorzieningen, waarmee de gebruikskosten aanzienlijk kunnen worden gereduceerd. Een onderdeel hiervan is Asset Management, dat helpt bij het op afstand inventariseren van de geïnstalleerde hardware. Daarbij gaat het om informatie zoals fabrikant, type en serienummer. De Compaq S910 en V1100 beeldschermen en de Compaq TFT8020 Flat Panel monitor zijn allen uitgerust met Asset Management-voorzieningen, zodat systeembeheerders ook over deze apparaten informatie kunnen opvragen via Compaq Deskpro PC's of Workstations.

Over Compaq
Compaq Computer Corporation - een Fortune Global 100 company - is wereldwijd leverancier van informatietechnologie. Compaq is het op één na grootste computerbedrijf ter wereld en marktleider op het gebied van de productie en verkoop van personal computers. Compaq ontwikkelt en levert een breed scala aan hardware- en softwareoplossingen inclusief services voor consumenten tot en met high-end enterprise computing omgevingen. Zo biedt het bedrijf fouttolerante bedrijfskritische oplossingen, netwerk- en communicatieproducten, server-systemen, workstations, zakelijke desktop- en notebookproducten, monitoren en CE-gebaseerde mobiele producten en consumenten pc's. Het bedrijf is toonaangevend op het gebied van milieuvriendelijke programma's en bedrijfsvoering. Compaq-producten worden verkocht in meer dan 100 landen via een wereldwijd netwerk van Compaq Business Partners. Het bedrijf is opgericht in 1982. Compaq is gevestigd in Houston, Texas. In Nederland is het hoofdkantoor van Compaq Computer B.V. gevestigd in Gouda.

Meer informatie over Compaq en haar producten, alsmede klantenondersteuning is beschikbaar op www.compaq.nl..

Illustratiemateriaal is elektronisch verkrijgbaar via MCS, Judy van Kamperdijk, e-mail: (judyvk@monogram.nl)

- Einde persbericht -

Achtergrondinformatie:
Compaq Computer B.V.
Jolanda Peek, tel. 0182-565844, e-mail (Jolanda.Peek@compaq.com) of
Monogram Communication Strategies (MCS) BV
Judy van Kamperdijk, tel. 023 - 5628208, e-mail: (judyvk@monogram.nl).