"Ericsson Store": een nieuw shop concept in Brussel

Ericsson in België Persberichten

"Ericsson Store": een nieuw shop concept in Brussel

17 Januari 2000

Ericsson heeft een nieuw 'shop' concept ontwikkeld speciaal voor zijn detailhandelaars. Dit concept maakt deel uit van het nieuwe "Retail Design" programma dat tot doel heeft de consument beter te informeren, de aankoopprocedure te vergemakkelijken en daarmee de verkoop gunstig te beïnvloeden. Deze nieuwe aanpak werd ontwikkeld op basis van een breed onderzoek naar de bevindingen van de consument bij de aankoop van een GSM. Daaruit bleek dat het kopen van een GSM nog steeds complex en verwarrend is. Het programma wordt in de loop van dit jaar wereldwijd geïmplementeerd. De eerste Belgische "Ericsson Store" opende eind vorig jaar zijn deuren.

Het "Retail Design" programma is bestemd om de service te optimaliseren en de verkoop te stimuleren. Bij aankoop van een GSM krijgt de consument een compleet overzicht van alle Ericsson producten, alsook de meest actuele telecommunicatie oplossingen. Daarnaast krijgen klanten advies welke GSM, inclusief accessoires het beste bij hen passen en worden zij ook op de hoogte gesteld van de laatste "Mobile Data" oplossingen. De dynamische verkoopomgeving is speciaal afgestemd op de wensen van de detailhandelaar en biedt uitgebreide mogelijkheden om de producten overzichtelijk te rangschikken en ten toon te stellen.

"Voor de consument is het belangrijk dat hij een goed overzicht krijgt over alle bestaande producten en zodoende een weloverwogen keuze kan maken."
aldus Jan Ahrenbring, Vice President Marketing en Communications Ericsson Mobile Communications te Zweden. "Zij verwachten dat zij goed begeleid worden en zich direct op hun gemak voelen met de informatie en de manier waarop de producten gerangschikt zijn. Daarnaast is het van groot belang dat de consument wordt bediend door goed opgeleid personeel, die toelichting kan geven over alle tentoongestelde producten en de werking ervan" vervolgt Ahrenbring.

Naast België wordt het programma ook gestart in de volgende pilootlanden: Brazilië, Hongarije, Italië, Mexico, Singapore, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten en Zweden.

Adres van de Belgische Ericsson Store: Charleroisesteenweg 2e, 1060 Brussel (Tel.: 02 / 534.17.70 - Fax.: 02 / 538.35.55)

Voor meer informatie over de "Ericsson Store", de mobiele telefoons, "Mobile Data" producten, draadloze telefoons of de accessoires van Ericsson, gelieve te kijken op onze Website: www.ericsson.be. U kunt natuurlijk ook contact opnemen met de Ericsson helpdesk op 070/222 332 (België) of 0800/3443 (Luxemburg).

Ericsson is de leidinggevende leverancier in de nieuwe telecomwereld. Het bedrijf biedt communicatie-oplossingen die hoogstaande telecom- en datacom-technologieën combineren met een ongeziene mobiliteit voor de gebruiker. Met meer dan 100.000 werknemers in meer dan 140 landen, vereenvoudigt Ericsson wereldwijd de communicatie voor zijn klanten - operators en "service providers", bedrijven en consumenten. Bezoek de Ericsson Press Room op het adres :
www.ericsson.se/pressroom
In België bestrijkt Ericsson, met een huidig personeelsbestand van meer dan 400 vaste werknemers, alle gebieden van tele- en datacommunicatie. De omzet van de Belgische vestiging bedroeg in 1998 4,5 miljard BEF en belooft in 1999 beduidend hoger te liggen.

VOOR MEER INFORMATIE KUNT U ZICH WENDEN TOT:

Anne-Françoise Piette, Market Communications Manager Consumer Products, Ericsson Belgium
Téléphone: + 32 2 745 13 95
e-mail: anne-(francoise.piette@ebr.ericsson.se)
Véronique Lenne, Communications Manager, Ericsson Belgium Téléphone: + 32 2 745 13 06
e-mail: (veronique.lenne@ebr.ericsson.se)