Zee-TV vanaf 17 januari alleen te zien via Mr Zap Rotterdam

ENECO

Rotterdam, 7 januari 2000

Zee-TV vanaf 17 januari alleen te zien via Mr Zap

Vanaf maandag 17 januari is de televisiezender Zee-TV niet meer te zien via het huidige kanaal 63 (frequentie 805.25 MHz), maar alleen nog via de Mr Zap-box. Vanaf juni 1999 heeft ENECO KabelTV & Telecom de zender tijdelijk gratis in het standaardpakket doorgegeven in Rotterdam (inclusief Hoek van Holland en Hoogvliet).

Deze maand introduceert ENECO KabelTV & Telecom een nieuw product; Mr Zap. Met een abonnement op Mr Zap kan de kabelabonnee extra zenders bekijken (waaronder Zee-TV), films bestellen vanuit huis, muziek luisteren en spelletjes spelen.

Zee-TV zendt hoofdzakelijk Aziatische programma's uit en richt zich op de Hindoestaanse bevolking. Normaal gesproken is Zee-TV alleen te ontvangen via een satelliet. Met de komst van Mr Zap is het nu ook mogelijk Zee-TV zonder satelliet in de woonkamer te ontvangen.

In Spijkenisse is Zee-TV pas in november 1999 op de kabel gekomen. Hier blijft Zee-TV iets langer te zien, namelijk tot 1 maart.

Klanten met vragen over Zee-TV of Mr Zap kunnen op werkdagen gratis bellen met de afdeling Service & Informatie van ENECO: 0800-0603.