Australische tenniskampioenschappen rechtstreeks bij NOS

Datum nieuwsfeit: 17-01-2000

Van : voorlichting NOS Radio en Televisie d.d. : 12 januari 2000 Nr. : 10

IEDERE OCHTEND TENNIS OPEN AUSTRALISCHE TENNISKAMPIOENSCHAPPEN RECHTSTREEKS BIJ DE NOS

Vanaf maandag 17 januari doet NOS-Studio Sport dagelijks verslag van de Open Australische Tenniskampioenschappen, een van de vier Grand Slam toernooien. De finales van dit toernooi worden uitgezonden op zaterdag 29 en zondag 30 januari.

Deelnemers zijn o.m. titelverdediger Yevgeny Kafelnikov, Pete Sampras, Andre Agassi en de Australiër Mark Philippoussis. Bij de vrouwen titelverdedigster Martina Hingis, Lindsay Davenport en Serena Williams. Voor Nederland spelen o.m. Richard Krajicek en Sjeng Schalken.

Rechtstreekse beelden of samenvattingen van de partijen uit de voorgaande nacht van dit Grand Slam-toernooi worden dagelijks tussen 09.00 en 12.00 uur uitgezonden op Nederland 3. Samenvattingen van de Open Australische Tenniskampioenschappen zijn dagelijks te zien van ca. 18.30-19.00 uur op TV2. Zaterdag en zondag worden eveneens samenvattingen uitgezonden in de reguliere middaguitzendingen van NOS-Studio Sport, op TV2. De NOS-verslaggevers zijn Heinze Bakker (in Australië), Marcella Mesker en Ted van der Meer.

Ook NOS-Teletekst doet verslag van de Australian Open. Dit gebeurt ook 's nachts, waarbij de uitslagen direct na afloop van de partijen worden gemeld op de volgende pagina's:

830 verslag heren 831 uitslagen heren 832 verslag dames 833 uitslagen dames 834 dubbels

Voorlichting NOS Radio en Televisie Petra Steenhoff 035 - 6775253