99,13% aandelen Bouwfonds aangemeld bij ABN AMRO

Datum nieuwsfeit: 17-01-2000

ABN AMRO Bank N.V.
Public Relations (AA 1130)
Foppingadreef 22
1102 BS Amsterdam Zuidoost
The Netherlands
Tel. +31 (0)20 628 89 00
Fax. +31 (0)20 629 54 86
17 januari 2000

99,13% AANDELEN BOUWFONDS AANGEMELD BIJ ABN AMRO

ABN AMRO en Bouwfonds maken bekend dat door de aandeelhoudende gemeenten 4.313.200 aandelen Bouwfonds zijn aangemeld voor verkoop aan ABN AMRO. Dit aantal vertegenwoordigt 99,13% van het aandelenkapitaal van Bouwfonds. De minimumgrens van 85%, zoals genoemd in het biedingsbericht van 15 oktober 1999, is daarmee ruimschoots overtroffen.

Op 24 januari 2000 zal ABN AMRO bekend maken of het bod al dan niet gestand wordt gedaan. Gestanddoening is afhankelijk van het vervullen van een aantal voorwaarden, waaronder het nemen van een aantal formele besluiten op de buitengewone vergadering van aandeelhouders van Bouwfonds op 21 januari 2000. De aandeelhouders die hun aandelen hebben aangeboden, hebben reeds een volmacht afgegeven om deze besluiten te nemen.

Ir. C. Hakstege, voorzitter van de Raad van Bestuur van Bouwfonds: "Ik ben erg verheugd dat we nu daadwerkelijk aan de slag kunnen om de strategische samenwerking verder vorm en inhoud te geven. Overigens heb ik er de laatste tijd niet meer aan getwijfeld dat we het gestelde minimum van 85% zouden halen. Maar het is toch prettig als het zwart op wit staat".

Ook mr. R.W.J. Groenink, lid van de Raad van Bestuur van ABN AMRO, toonde zich tevreden met het feit dat zoveel gemeenten zijn ingegaan op het bod van ABN AMRO. "Wij zijn zeer blij met het hoge aanmeldingspercentage. Dit betekent dat onze samenwerking op het gebied van ontwikkeling, financiering en management van vastgoed met de zegen van heel gemeentelijk Nederland van start kan gaan," aldus Groenink.

- Perscontacten:

ABN AMRO Bank N.V.: Drs. Th.J. van Dijk, telefoon: 06.53994214

N.V. Bouwfonds Nederlandse Gemeenten: Ir. J.H. Kingma, telefoon: 06.53321864

Aan deze informatie kunnen geen rechten worden ontleend