CBR: proef met praktijkexamen bromfiets in Friesland

Datum nieuwsfeit: 17-01-2000
Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen

17-1-2000 Proef met praktijkexamen bromfiets

Medio februari worden in Friesland de eerste bromfietspraktijkexamens afgenomen in een proefproject voor een modulaire bromfietsopleiding. Dit project is een initiatief van de Friese Stichting Bevordering Verkeerseducatie. Doel is jongeren kennis en vaardigheden aan te leren om veiliger aan het verkeer deel te nemen. In het project volgen cursisten een opleiding voertuigbeheersing, waarvoor ze na toetsing door het CBR een certificaat krijgen. Met dit certificaat kunnen de cursisten deelnemen aan het bromfietstheorie-examen. Na het behalen van het theoriecertificaat kunnen de cursisten opgaan voor het tweede praktijkonderdeel; de verkeersdeelname. Opleiding en toetsing van dit onderdeel vinden plaats op de openbare weg. Deelname aan het proefproject is vrijwillig.