Rational Software verder met ondersteuning Linux-besturing

Datum nieuwsfeit: 17-01-2000

Rational Software breidt ondersteuning voor Linux e-development uit naar Intels IA-64 platform

Rational optimaliseert e-development oplossing voor IA-64 versie van Linux64, Windows 2000 en Monterey64

Schiphol-Rijk, 17 januari 2000 - Rational Software heeft besloten tot verdere uitbouw van zijn support aan organisaties die Internet-software ontwikkelen met behulp van het Linux-besturingssysteem. Als onderdeel van dit streven zal Rational samenwerken met Intel om haar e-development oplossing over te zetten naar Linux64 (Trillian), Monterey64 en 64-bit Windows 2000, die alle onder de IA-64 processorfamilie draaien. Ten gevolge hiervan zullen klanten die software voor Internet ontwikkelen snelle en betrouwbare applicaties kunnen bouwen die profiteren van het prestatievermogen van IA-64 met Linux, Monterey en Windows 2000.

Rational zal zijn Linux-ondersteuning uitbouwen tot een complete oplossing voor de ontwikkeling van Linux-software op IA-64. Rational heeft momenteel reeds producten die de ontwikkeling van Linux-software ondersteunen. Dit zijn onder andere Rational ClearCase 4.0, dat een compleet software-configuratiemanagement biedt voor gedistribueerde teams, en Rational Rose RealTime, dat zorgt voor UML-gebaseerde visual modeling voor het ontwikkelen van embedded software.

"Onze klanten beginnen Linux te gebruiken aangezien het een schaalbaar platform is voor het ontwikkelen van Internet-software. Ze zien zich echter wel geplaatst voor de e-software-paradox: de noodzaak tot het ontwikkelen van software van hogere kwaliteit in Internet-tijd," zegt Eric Schurr, senior vice-prsident marketing & Windows Suite-producten bij Rational. "Rational heeft besloten een complete life-cycle oplossing te leveren voor Linux, Monterey en Windows 2000 om klanten te helpen Intels IA-64 architectuur sneller in hun ontwikkelprogramma op te nemen."

De e-development oplossing van Rational stelt klanten in staat Internet-applicaties van hogere kwaliteit te bouwen in minder tijd vanwege de one-stop-integratie van tools, diensten en praktische software-hulpmiddelen. Rational helpt organisaties met het succesvol ontwikkelen van software voor drie belangrijke segmenten: e-business, e-infrastructure en e-apparatuur.
Rationals software omvat de Rational Suite-reeks, Rational ClearCase en het Rational Unified Process-systeem. Gezamenlijk vormen deze geïntegreerde producten een compleet platform voor e-development die de ontwikkeling van software versnelt, de kwaliteit verhoogt en risico's reduceert.

"Intel verwelkomt Rationals ondersteuning van het IA-64-platform," zegt Steve Smith, vice-president en general manager van Intels IA-64-processordivisie. "Met de producten van Rational beschikken softwareteams over een breed portfolio aan tools voor het ontwikkelen van e-business oplossingen die gebaseerd zijn op Intels Itanium-processor."

Over Rational
Rational Software (Corporation) (NASDAQ: RATL) is een toonaangevend aanbieder van ontwikkelgereedschappen voor softwareontwikkelaars van technische, inbedded, web-, e-commerce- en zakelijke informatiesystemen. Rational realiseerde in boekjaar 1999 (dat eindigde op 31 maart 1999) een omzet van 411,8 miljoen dollar en biedt wereldwijd werk aan meer dan 2000 mensen. De veelomvattende oplossingen van Rational vormen een antwoord op de grote problemen waar ontwikkelaars van bedrijfskritische softwaretoepassingen mee worden geconfronteerd. Deze oplossingen verbeteren in belangrijke mate de effectiviteit en productiviteit van softwareontwikkelteams, waardoor zij de ontwikkelcyclus kunnen verkorten en een betere kwaliteit kunnen afleveren. Meer informatie over Rational is te vinden op: www.rational.com.

Voor meer informatie
Rational Software Benelux B.V., Epco Pottinga, telefoon 020- 45 46 300, e-mail (epotting@rational.com) of Monogram Communication Strategies (MCS) BV, Robert W. de Moll, telefoon 023 - 5628208, e-mail (robertdm@monogram.nl)

Rational Software, Rational Suite Enterprise, Rational AnalystStudio, Rational DevelopmentStudio, Rational TestStudio, Rational PerformanceStudio, Rational Rose, Rational ClearCase, RequisiteProe en het Rational-logo zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van Rational Software Corporation in de Verenigde Staten en in andere landen.