Europees Parlement stemt niet over voetbalboycot Servie

Datum nieuwsfeit: 17-01-2000

Straatsburg, 17 januari 2000

Europees parlement stemt niet over voetbalboycot Servië

Het voorstel van CDA-Europarlementariër Arie Oostlander om geen visa te verlenen aan spelers en supporters van het Servische nationale voetbalteam voor de Euro 2000 kampioenschappen wordt niet in stemming gebracht. De PvdA, VVD, D66 en hun Europese fracties stemden tijdens de stemming over de vaststelling van de agenda tegen dit agendapunt.

Arie Oostlander in een eerste reactie: "Ik ben stomverbaasd over de cynische onverschilligheid van collega´s die beter kunnen weten. Jammer genoeg was de steun van Groen en de kleine confessionelen niet voldoende om dit onderwerp op de agenda te plaatsen. Nu zojuist voorzitter en eigenaar van de belangrijkste fanclub en voetbalclub de oorlogsmisdadiger Arkan in het criminele milieu is vermoord blijkt hoe noodzakelijk het is om tegen zijn aanhangers een signaal te geven. Ik hoop nu dat de echte sportminnaars niet naar de wedstrijden van het Servische nationale team gaan kijken.

meer bijzonderheden:
Arie Oostlander, gsm 06-53832800