De spil- en interventiekoersen voor de euro in het ERM-II

Afdeling Externe betrekkingen en voorlichting

17 januari 2000

De spil- en interventiekoersen voor de euro in het ERM-II

Ten vervolge op het op 15 januari 2000 genomen besluit (zie het op dezelfde datum gepubliceerde persbericht van de Europese Unie) omtrent de nieuwe spilkoers van de Griekse drachme ten opzichte van de euro in het ERM-II, hebben de Europese Centrale Bank en de Bank van Griekenland, conform artikel 1 van de overeenkomst tussen de centrale banken van 1 september 1998 met betrekking tot een wisselkoersmechanisme in de derde fase van de Economische en Monetaire Unie, in onderlinge overeenstemming de nieuwe verplichte interventiekoers voor de Griekse drachme in het ERM-II vastgesteld. De spil- en verplichte interventiekoersen van de Deense kroon zijn ongewijzigd gebleven ten opzichte van die van 31 december 1998.

De spilkoersen van de euro alsmede de verplichte interventiepunten voor de Deense kroon en de Griekse drachme worden hierbij openbaar gemaakt.

SPILKOERSEN VAN DE EURO EN VERPLICHTE INTERVENTIEKOERSEN VOOR DE VALUTA'S VAN DE AAN HET ERM-II DEELNEMENDE LANDEN, VANAF 17 JANUARI 2000
Land en valuta EUR 1 =
Denemarken:

DKK
Verkoopkoers

Spilkoers

Aankoopkoers
7,62824

7,46038

7,29252
Griekenland:

GRD
Verkoopkoers

Spilkoers

Aankoopkoers
391,863

340,750

289,638

Nadere informatie kan worden verkregen bij de Press Division, Kaiserstrasse 29, D-60311 Frankfurt am Main, tel: 00 49 69 1344 7455, fax: 00 49 69 1344 7404.