Politiebericht Brabant-Noord

Korps: Brabant-Noord, plaats: Boxtel 18-01-2000

Persbericht district Aa & Dommel/

VERKEERSONGEVAL MET DODELIJKE AFLOOP
Dinsdagavond rond 20.30 uur kwam een 76 jarige man uit Den Bosch om het leven bij een verkeersongeval op de Bosschebaan in St. Michielsgestel. Bij dit ongeval raakten twee andere personen gewond. Een 41 jarige bestuurder uit den Bosch wilde vanaf de Brandsestraat de Bosschebaan oversteken. Hij verleende hierbij geen voorrang aan een een personauto die vanuit de richting Den Bosch over de Bosschebaan naderde. In deze auto zat het 76 jarige slachtoffer en een 39 jarige man uit Den Bosch. Het is nog niet duidelijk wie van hen de bestuurder van de personenauto was. Alle slachtoffers zijn naar het ziekenhuis gebracht waar een van hen kort na aankomst overleed. Over de aard van de verwondingen van de andere slachtoffers is op dit moment nog niets bekend.
De personenauto kwam in de bermgreppel tot stilstand. De andere betrokken auto, een busje, sloeg over de kop en kwam midden op de kruising tot stilstand. De brandweer heeft assistentie verleend bij de takelwerkzaamheden.

SNELHEIDSCONTOLE HAAREN
Bij snelheidscontrole op de Haarendijk te Haaren op 17 januari 2000 zijn 14 bestuurders bekeurd. Max. 50 km. Hoogst gemeten snelheid 67 km.

SNELHEIDSCONTOLE HAAREN
Bij snelheidscontrole op de Langeweg te Haaren op 17 januari 2000 zijn 15 bestuurders bekeurd. Max. 50 km. Hoogst gemeten snelheid 76 km.

INBRAAK WONING VUGHT
Bij een inbraak in een woning aan het Heupark te Vught op 17 januari 2000 zijn geld, sieraden en een klokje weggenomen. Waarde onbekend. De daders forceerden een deur.

DIEFSTAL AUTO VUGHT
Vanaf de Laagstraat te Vught is op 17 januari 2000 een grijze metallic Opel Astra kenteken 86-DD-ZK ontvreemd. Waarde onbekend.

AANTREFFEN SOFTDRUGS LIEMPDE
Op de Rijksweg A2 onder Liempde is op 18 januari 2000 omstreeks 02.15 uur bij een 45 jarige automobilist uit Mets (Fr) ongeveer 21 gram marihuana aangetroffen.

INBRAAK AUTO BOXTEL
In de nacht van 17 op 18 januari 2000 is een klokje ontvreemd uit een geparkeerde auto aan de Van Leeuwenstraat te Boxtel. Ook was getracht de autoradio cassettespeler weg te nemen.
De daders forceerden het portierslot.

DIEFSTAL AUTO SCHIJNDEL
Vanaf de Wilhelminalaan te Schijndel is in de nacht van 17 op 18 januari 2000 een grijze Mercedes 308D bestelbus, kenteken VX-21-LP weggenomen. In de auto lag voor ongeveer f 20.000 aan gereedschap en materialen.

DIEFSTAL AUTO VUGHT
In de nacht van 17 op 18 januari 2000 is vanaf de Bosscheweg te Vught een zwarte Mercedes 260E, kenteken XT-39-YF ontvreemd. Waarde onbekend.