Splashure, Sport en RecreaTech in Ahoy

Amsterdam RAI

Splashure, Sport en RecreaTech

Date:9/11/99

SPLASHURE, SPORT & RECREATECH BIEDT TOTAALCONCEPT VOOR MARKT VAN SPORT-, RECREATIE- EN VRIJETIJDSACCOMMODATIES

Van 18 tot en met 20 januari 2000 vindt in Ahoy' Rotterdam de eerste editie plaats van Splashure, Sport en RecreaTech, een nieuwe totaalvakbeurs voor sport-, recreatie- en vrijetijdsaccommodaties, ontstaan door samenvoeging van de beurzen RecreaTech en Splashure & Sport. Deze nieuwe beurs biedt een compleet overzicht van de laatste trends en ontwikkelingen, met een breed aanbod aan producten en diensten voor aanleg, inrichting, onderhoud, beheer en exploitatie van de genoemde accommodaties. Tegelijkertijd is de beurs een belangrijke ontmoetingsplaats voor ondernemers en toeleveranciers uit de branche. De belangstelling voor de nieuwe totaalbeurs is bijzonder groot, op dit moment is al bijna 80 % van de beschikbare standruimte (12.000m2) bezet. De organisatie is in handen van Amsterdam RAI en Ahoy' Rotterdam.

De thema's Indoor & Outdoor, Sport & Recreatie, Fitness & Health, Recreatie & Spel lopen als een rode draad door het expositieprogramma. Uitgangspunt hierbij is om ondernemers een zo breed mogelijk overzicht te bieden van de laatste ontwikkelingen op accommodatiegebied. De beurs richt zich op eigenaren, exploitanten, managers en beheerders van sport-, recreatie- en vrijetijdsaccommodaties. Hierbij kan gedacht worden aan onder meer gemeenten, zwembaden, campings, fitnessstudio's, sportcentra, klimhallen, kartbanen, tennisparken, hotels en verenigingen.

Markt volop in beweging
De markt voor sport, recreatie en vrijetijd is volop in beweging. De grenzen tussen publieke, private en particuliere exploitatie van vrijetijdsaccommodaties vervagen steeds verder. De consument heeft meer tijd en geld te besteden en vraagt om kwaliteit en een multifunctioneel aanbod. Door de samenvoeging van de beurzen RecreaTech en Splashure & Sport is een sterk totaalconcept ontstaan waarmee de organisatoren Ahoy' Rotterdam en Amsterdam RAI nadrukkelijk inspelen op de trends in de markt. Splashure, Sport & RecreaTech 2000 biedt hierdoor een platform voor de hele branche, waarin alle aspecten voor exploitatie en beheer van sport-, recreatie- en vrijetijdsaccommodaties zijn verenigd.

Verkiezing Zwembad van het Jaar en Noviteiten Award
Tijdens Splashure, Sport & RecreaTech wordt de winnaar bekend gemaakt van de verkiezing van het zwembad van het Jaar, een onderscheiding voor de kwaliteit van de bedrijfsvoering van zwembaden. Ook wordt dit jaar wederom de Noviteiten Award Uitgereikt, voor het meest innovatieve product (of dienst) dat tijdens de beurs getoond wordt. Deze prijs is vorig jaar geïntroduceerd tijdens de beurs RecreaTech. De winnende noviteit wordt geselecteerd door een deskundige jury en de prijsuitreiking vindt plaats tijdens de eerste beursdag.

Openingstijden
Splashure, Sport & RecreaTech is op dinsdag 18 en woensdag 19 januari geopend van 10.00 tot 18.00 uur en op donderdag 20 januari van 10.00 tot 17.00 uur. De organisatie wordt gezamenlijk verzorgd door Amsterdam RAI en Ahoy' Beurzen b.v., de beurs vindt plaats in Ahoy' Rotterdam.

Meer informatie
Voor meer informatie over deelname aan Splashure, Sport & RecreaTech 2000 kan contact worden opgenomen met Jan Breedveld van Ahoy' Beurzen b.v., telefoon 010-2933211 en Jeanette van Doorn van Amsterdam RAI, telefoon 020-5491212.