Nieuwe Wireless LAN-producten van Compaq

Datum nieuwsfeit: 18-01-2000
Compaq

Wereldwijd is er momenteel een trend waarneembaar dat gebruikers steeds meer behoefte krijgen aan de mogelijkheid om op elk willekeurig tijdstip en plaats een (Internet / netwerk) verbinding te creëren. Men hoeft hierbij alleen maar te denken aan de ontwikkeling van GSM en de opkomst van WAP.

Om in te spelen op deze steeds groter wordende behoefte aan draadloze connectie en flexibele werkplekken komt Compaq met nieuwe Compaq Wireless LAN producten.

Met de nieuwe wireless LAN producten richt Compaq zich, zoals vermeld, op die bedrijven die naast een bekabelde infrastructuur behoefte hebben aan een stuk draadloos netwerk. Tevens zijn deze producten uitermate geschikt voor bedrijven die vanwege een grote behoefte aan flexibiliteit gebruik willen maken van wireless clients. Een goed voorbeeld hiervan zijn orderpickers die in een groot magazijn werken of artsen die hun ronde doen over de verschillende zalen en toch connectie willen behouden met het netwerk.

Ook kan het zeer interessant zijn voor instellingen die met sterk wisselende gebruikersgroepen werken of voor groepen die slechts tijdelijk toegang tot het systeem nodig hebben. Hierbij kunt u denken aan universiteiten die hun studenten toegang willen verschaffen tot een speciaal intranet. In historische gebouwen is het soms verboden om bekabeling aan te leggen die schade aanbrengt aan het gebouw. Het kan ook zijn dat een afdeling tijdelijk op een noodlocatie aan het werk gaat. In dit geval kan de gebruiker om zowel architectonische- als kostenredenen kiezen voor een draadloos netwerk dat makkelijk te installeren en te onderhouden is.

De wireless producten kunnen zowel als een permanente oplossing gebruikt worden als in een tijdelijke netwerkbehoefte voorzien. Het is dus ideaal voor projectmatig gebruik, zoals bijvoorbeeld door een groep consultants tijdens het uitwerken van een project bij de klant. Dit kan zowel in- als extern zijn.