V1100 21-inch kleurenmonitor van Compaq

Datum nieuwsfeit: 18-01-2000
Compaq

Compaq V1100 Voor gebruikers die op zoek zijn naar een 21-inch monitor met een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding is de nieuwe Compaq V1100 kleuren-monitor een goede optie.

Deze kleurenmonitor is voorzien van Short Neck technologie. Deze technologie levert een aanzienlijke ruimtebesparing op van gemiddeld 10 cm. De diepte van deze monitor is hierdoor vergelijkbaar met een standaard 19-inch en sommige 17-inch monitoren.

De Compaq V1100 kleurenmonitor is de opvolger van het bestaande Compaq V1000 model. Deze monitor is voorzien van een vrije positie in de monitorvoet (base), waarin een optionele USB Hub kan worden geplaatst. Additionele kenmerken zijn de Colorific software, de On Screen Display voor het direct optimaliseren van het beeldscherm en de ondersteuning van hoge resoluties (1920 x 1440 @ 70 Hz).

De Compaq V1100 kleurenmonitor voldoet aan de nieuwe TCO'99 norm. Daarnaast heeft dit type beeldscherm de beschikking over dual video input voor het aansluiten van twee pc's op een enkele monitor (multi-tasking). Hierdoor kunnen meerdere gebruikers gelijktijdig gebruik maken van een monitor. De monitor is met name geschikt voor veeleisende gebruikers zoals financiële analisten, grafische professionals en DTP editors.

AssetManagement Kostenbesparende inventarisatie

Compaq Deskpro pc's en Workstations zijn uitgerust met Compaq Client Management voorzieningen, een reeks hardware- en softwarevoorzieningen waarmee de gebruiks-kosten aanzienlijk kunnen worden teruggebracht. Een onder-deel hiervan is Asset Management.

De Compaq V1100 kleurenmonitor is standaard uitgerust met Asset Management. Dit is een voorziening waarmee de systeembeheerder vanaf zijn eigen werkplek een complete inventarisatie kan maken van het monitorenbestand. In combinatie met Compaq Deskpro pc's of Workstations kan met deze voorziening informatie worden verkregen over de fabrikant, het type monitor en het serienummer van de monitor. Met name in een omgeving met veel werkplekken kan een systeembeheerder hierdoor veel tijd en geld besparen.