Kandidaten voor dierenprijs 'Gouden Giraffe' gezocht

Datum nieuwsfeit: 18-01-2000

Utrecht, 18 januari 2000

Dierenbeschermer van het jaar gezocht

Dierenbescherming afdeling Utrecht en omstreken ¹ is op zoek naar personen, groepen of organisaties die het afgelopen jaar hun nek opvallend hebben uitgestoken om het welzijn van dieren te bevorderen, op welke manier dan ook. Voor de uitverkiezing van de 'Gouden Giraffe 2000' kunnen nog geschikte kandidaten aangemeld worden.

De 'Gouden Giraffe', een bronzen beeldje van kunstenaar Marcus Ravenswaay, wordt sinds 1988 jaarlijks uitgereikt aan mensen uit Utrecht en omstreken, die zich op bijzondere wijze hebben ingezet voor dierenwelzijn. Daarbij kan het om allerlei soorten van inzet gaan. Winnaar van 1998 was de Stichting Eekhoornopvang. Dit is een kleine groep vrijwilligers die hulpbehoevende eekhoorns opvangt, verzorgt en terugzet in de natuur. Behalve het beeldje ontving de Stichting Eekhoornopvang ƒ 1000,- als ondersteuning voor haar goede werk. Daarmee kon een couveuse aangeschaft worden, waarin jonge en gewonde eekhoorns kunnen herstellen.

De winnaar van vorig jaar was Stichting Vogelopvang Rotsoord, voor het nemen van verantwoordelijkheid voor het opvangen van vogels en de manier waarop zij dit praktisch uitvoeren. Ook zij hebben f 1000,- ontvangen, zodat zij dit kunnen besteden aan de opvang van vogels.

Iedereen die een kandidaat voor de 'Gouden Giraffe' kent of dat zelf meent te zijn, kan deze aanmelden bij de jury van Dierenbescherming Utrecht e.o.: tel. 030-2468866. (vragen naar Michiel de Wit).

Noot voor de pers: meer informatie bij Dierenbescherming Utrecht e.o.: Michiel de Wit tel: 030-2468866.
1: de afdeling Utrecht en omstreken omvat de gemeenten Breukelen, Maarssen, Maartensdijk, Vleuten-De Meern, Harmelen, Lopik, Linschoten, Montfoort, IJsselstein, Nieuwegein en Utrecht.

Dierenbescherming afdeling Utrecht
Boerhaavelaan 85