Bekendmaking Boer(-in) van het Oosten 2000 op Landbouwbeurs

Datum nieuwsfeit: 18-01-2000

Wehl, 14 januari 2000

Op dinsdag 18 januari 2000, de eerste dag van de Land-bouw Vak-beurs Oost-Nederland, wordt bekend gemaakt wie "Boe-r(-in) van het Oosten 2000" wordt. De verkiezing wordt vanaf 1989 jaar-lijks gehouden. De bekendmaking vindt plaats in het res-tau-rant van het beur-scomplex van Expo Center, Weg-tersweg 65, in Hengelo (Ov.) om 13.30 uur. Jan Eggink uit Laren, de "Boer van het Oosten 1999", reikt de prij-s, een geldbedrag van 1000 gulden, uit.

De "Boer(in) van het Oosten"-verkiezing is een initiatief van het regionaal agrarisch vakblad voor Oost-Nederland Vee & Ge-was, in samenwerking met beursorganisator Expo Management en de Coöperatieve Vereniging Agrarische Bedrijfsverzorging Oost Nederland (CVAB). Lezers van Vee & Gewas konden de afgelopen maanden kandidaten voor de titel voordragen.

De titel "Boer(in) van het Oosten" is bedoeld voor agrariërs die een voorbeeldfunctie vervullen voor andere boeren in de regio. De "Boer(in) van het Oosten", een boer, boerin of een boerenfamilie, runt zijn/haar bedrijf op een professionele wij-ze. Daarnaast zet hij of zij zich in voor de medemens in het algemeen en/of col-lega-boeren in het bijzonder.

Noot voor redacties