Satellite Pro notebook pc's: hoge prestaties voor MKB

Datum nieuwsfeit: 19-01-2000

Satellite Pro notebook PC’s: hoge prestaties voor MKB

Capelle a/d IJssel, 19 januari 2000 - Vandaag breidt Toshiba de serie Satellite Pro 4200 economisch geprijsde notebook PC’s uit met twee nieuwe modellen. Tegelijkertijd wordt de Satellite Pro 4320 aan het productprogramma toegevoegd. De laatste is uitgerust met een Pentium III processor op 600 MHz en beschikt over de gloednieuwe Intel SpeedStep technologie.
Zoals alle systemen in de Satellite Pro serie zijn ook de nieuwe modellen wat betreft prijs en prestaties bij uitstek geschikt voor het MKB. De nieuwe Satellite Pro 4280 notebook kent twee uitvoeringen: met een 13,3 inch respectievelijk een 14,1 inch TFT-beeldscherm. De verwachte marktprijzen* daarvan zijn fl. 5.949,-- en fl. 6.799,--. De Satellite Pro 4320 kost fl. 7.999,--. Genoemde prijzen zijn exclusief btw.

Compleet
De nieuwe systemen beschikken over de nieuwste ‘mobile’ Intel Pentium processors. Daardoor kunnen ook zelfstandigen en kleine tot middelgrote bedrijven profiteren van de nieuwste technologische mogelijkheden. Ze zijn bovendien standaard uitgerust met een diskettestation, CD-ROM speler (voor de Satellite Pro 4320: DVD-ROM speler) en een V.90 modem voor snelle toegang tot Internet. De eveneens ingebouwde AccuPoint II ‘muis’ laat zich comfortabel bedienen, terwijl met twee speciale programmeerbare toetsen extra snel door grote Web-pagina’s en documenten kan worden ‘gescrolled’.

De budgetbewuste ondernemer kiest al snel voor de Satellite Pro 4280. Die beschikt over een snelle ‘mobile’ Pentium III processor op 500 MHz en een groot, hoogwaardig TFT-kleurenbeeldscherm van naar keuze 13,3 of 14,1 inch. Beide beeldschermuitvoeringen hebben een resolutie van 1.024 x 768 pixels en worden aangestuurd door een videosysteem met 8 MB eigen geheugen. Dat resulteert in een perfecte beeldweergave die ook uitstekend voldoet voor het afspelen van videobeelden. Naast de genoemde faciliteiten is in deze systemen tevens een harde schijf van 6 GB en 64 MB RAM (uitbreidbaar tot 576 MB) ingebouwd.

Intel SpeedStep technologie
De Satellite Pro 4320 levert dankzij de ‘mobile’ Pentium III processor op 600 MHz de hoogste prestaties. Zodra het systeem wordt losgekoppeld van het lichtnet, zorgt de nieuwe Intel SpeedStep technologie ervoor dat de processor op een lagere snelheid wordt overgeschakeld. Daarmee wordt de accu ontzien, zodat langere tijd kan worden doorgewerkt voordat deze moet worden opgeladen.

De Satellite Pro 4320 heeft een actief-matrix kleurenbeeldscherm van 14,1 inch met een resolutie van 1.024 x 768 pixels. Naast het diskettestation en de DVD-ROM speler beschikt het systeem over een harde schijf van 12 GB en 64 MB RAM (uitbreidbaar tot 576 MB). Het videosysteem heeft 8 MB video RAM en een geïntegreerde NTSC/PAL TV-encoder. Deze faciliteiten bieden een perfecte basis voor geavanceerde multimedia-toepassingen.

Alle modellen in de Satellite Pro serie notebook PC’s ondersteunen zowel de Toshiba Port Replicator als de Toshiba Card Station IV docking-oplossingen. Daarmee krijgt men onder andere de beschikking over een extra PC Card uitbreidingsslot. Gebruikers van het oudere Card Station III kunnen ook dat met behulp van een optionele Spacer op de nieuwe systemen aansluiten, waarmee bestaande investeringen worden gewaarborgd.

* Toshiba verkoopt haar producten uitsluitend via haar dealerkanaal. Exacte end-user prijzen zullen door de Toshiba partners worden gecommuniceerd naar de markt.

Toshiba
Toshiba Corporation (Japan) is ‘s werelds grootste leverancier van notebook computers. Voortbordurend op de sterke positie in de zakelijke markt levert het bedrijf nu tevens notebooks voor de consumenten-markt. In 1998 is het productassortiment al uitgebreid met professionele desktop PC’s voor zowel bestaande klanten als nieuwe afnemers in de marktsegmenten MKB, PC-Privé en het onderwijs. Door deze desktop PC’s te voorzien van geavanceerde beheerfuncties, speelt Toshiba in op de sterk groeiende behoefte om de ‘cost of ownership’ van computers te verlagen. Het Europese hoofdkantoor is gevestigd in Neuss (Duitsland), terwijl Toshiba Information Systems Benelux in Capelle a/d IJssel zorgt voor de verkoop, marketing en ondersteuning van haar personal computers in de Benelux landen. De Nederlandse website van Toshiba is te vinden onder www.toshiba.nl

Voor meer informatie:
Toshiba Information Systems Benelux
Contactpersoon: Inno Frencken, product manager
Telefoon: 010-2882364, E-mail: (inno.frencken@toshiba.nl)
_______________________________________________________________________

Noot voor redacties