World Online lanceert Secure Office Link service

Datum nieuwsfeit: 19-01-2000
World Online

World Online lanceert de Secure Office Link service

World Online International (World Online), een van de voornaamste pan-Europese internet communicatiebedrijven, kondigde vandaag de lancering van Secure Office Link aan, zijn nieuwe volledig beheerde virtuele privénetwerkservice (VPN) die klanten een veilige toegang zal verschaffen tot de netwerken van hun bedrijven van om het even waar in de wereld via een plaatselijke internetaansluiting.

Secure Office Link zal zich richten op het groeiende aantal mensen die thuis werken, mensen die voortdurend onderweg zijn, filiaalchefs en zakenpartners die up-to-date bedrijfsinformatie op een gemakkelijke, veilige en efficiënte manier moeten bereiken. Het doel van de nieuwe service is het elimineren van de complexiteit van het toepassen en het beheren van veilige datacommunicaties tussen verschillende geografische locaties. Het vergt geen investering, interworks met firewalls of routers die reeds bestaan in het netwerk van een organisatie en wordt heel eenvoudig aangerekend als een maandelijks bedrag per gebruiker.

World Online zal de Secure Office Link service samen met Intel verschaffen, [een belangrijke verschaffer van computersystemen en software], wiens apparatuur mag beschouwd worden als een van de meest stabiele en veiligste die tegenwoordig verkrijgbaar is. Intels solutie is een specifieke VPN solutie en zijn voornaamste taak is het opbouwen van veilige aansluitingen over het internet. Intels solutie, zoals verschaft wordt door Secure Office Link, heeft de hoogste coderingsstandaarden en gebruikt een verschillende coderingssleutel voor elke 1500 bits gegevens.

Nina Brink, Voorzitster en Oprichtster van World Online International, zei het volgende over de lancering van Secure Office Link: "Wij zijn opgewonden over deze nieuwe service en wij zijn ervan overtuigd dat het zal voldoen aan de grote vraag. Daar mensen steeds meer tijd verspillen in verkeersopstoppingen wordt het telewerken en het werken van thuis steeds aantrekkelijker. Secure Office Link heeft een onmiddellijk antwoord op deze trend, het verschaffen van een veilig beheerd internet VPN. Verder is World Online waarschijnlijk het eerste internet communicatiebedrijf in Europa dat gebruik maakt van VPN technologie om exclusieve inhoud van hoge kwaliteit te verschaffen aan een uitgebreide reeks industriesectors."

Dave King, Intels directeur voor marketing EMEA zei: "World Online is het meest recente bedrijf dat baat vindt bij Intels strategie om een waardevolle bron te vormen voor Internet serviceverschaffers. Intel creëert een volledige reeks soluties die op de markt gebracht worden voor en door ISPs en hun zakenklanten. Intel gelooft dat het bedrijven zijn zoals World Online met zijn Secure Office Link service die zich in de beste positie bevinden om de miljoenen kleine bedrijven te helpen om deel uit te maken van de interneteconomie."

Klanten die meer willen vernemen over World Online Secure Office Link service kunnen telefoneren op (31) 0347 35 87 65 en zich laten inschrijven voor het introductieseminarie in Slot Zeist, Nederland, op 3 februari.

Meer over World Online International
World Online International werd opgericht in 1996 en heeft zijn hoofdkantoor in Nederland. Het bedrijf verschaft toegang tot het internet en een breed gamma van internetinhoud en services in 15 landen waar het tegemoetkomt aan zowel individuele als zakenklanten. De voornaamste aandeelhouders van World Online zijn o.a. de in Zwitserland gevestigde Sandoz Family Foundation, Intel en Reggeborgh Beheer. De maatschappij heeft strategische verbintenissen met bedrijven zoals Shell, Netscape, Bouygues, Ahold, Microsoft, Sun, Bertelsmann, Reuters, Oracle, McDonalds en Vodacom (Zuid-Afrikaanse afdeling van Vodafone).

Over Intel
Intel's werelds grootste chip fabrikant, is tevens een vooraanstaand producent van computer, netwerk en communicatie producten. Additionele informatie met betrekking tot Intel is beschikbaar www.intel.com/pressroom.

Gepubliceerd: 19/1/2000