AMD mobile processors in HP Pavilion notebooks

Datum nieuwsfeit: 19-01-2000

AMD MOBILE PROCESSORS IN HEWLETT-PACKARD PAVILION NOTEBOOKS

Sunnyvale, Californie (Verenigde Staten), 14 januari 2000 - AMD maakt bekend dat de klantenkring voor de Mobile AMD-K6-2-P-processor is uitgebreid met Hewlett-Packard. HP heeft de (475MHz en de 433MHz) Mobile AMD-K6-2-P gekozen als processor voor twee nieuwe modellen in HP's Pavilion-reeks notebook-computers.

Hewlett-Packard verwacht hiermee zijn positie in de markt voor krachtige notebook-PC's te verbeteren. Hewlett-Packard heeft een veelzijdig aanbod notebook-computers en de toepassing van Mobile AMD-processoren betekent een verdere uitbreiding van de betrouwbaarheid en betaalbaarheid van mobiele PC-oplossingen.

De Mobile AMD-K6-2-P
De Mobile AMD-K6-2-P met 3DNow!-technologie biedt een uitzonderlijk goede prijs/-prestatieverhouding in de meest veeleisende Windows-omgevingen voor kleinzakelijk en thuisgebruik.
De 9,3 miljoen transistors tellende Mobile AMD-K6-2-P wordt in de Fab 25 waferfabriek te Austin (Texas) vervaardigd volgens AMD's 0,25 micron vijflaagsmetaal-procestechnologie met lokale interne doorverbindingen en 'shallow trench'-isolatie. De behuizing van de chip is Super7-compatible, een grid array van 321-keramische pinnen (CPGA) met C4 flip-clip contact-technologie.
In alle prijsklassen biedt AMD processoren die zich onderscheiden door hun superieure kwaliteiten en gunstige prijs.

3DNow!-technologie
De 3DNow!-technologie, ontwikkeld door AMD, was de eerste innovatie in de x86-architectuur, die drijvende-komma-bewerkingen sterk verbeterde, hetgeen vooral 3D graphics en multimedia-applicaties ten goede is gekomen. De processor maakt gebruik van SIMD (Single Instruction Multiple Data) en andere technologieen die de prestaties verhogen. De gebruiker ervaart dit door een indrukwekkende beeldweergave.
Het aantal met 3DNow! verrijkte personal computers bedraagt wereldwijd al meer dan 20 miljoen desktop- en notebooksystemen. Momenteel wordt 3DNow! ondersteund door de belangrijkste applicatie-programmeer-interfaces (API's), bijvoorbeeld Microsoft DirectX 6.x en OpenGL API's van Silicon Graphics. Daarnaast zijn vele hard- en softwareproducten voor 3DNow! geoptimaliseerd.
Een complete lijst van deze producten is te vinden op de AMD website: www1.amd.com/products/cpg/3dnow/optimized. Bekende voor 3DNow!-technologie geoptimaliseerde software-titels zijn online beschikbaar in de 3DNow!-technologie-afdeling van chumbo.com.

AMD
Advanced Micro Devices (AMD) produceert en levert in de gehele wereld geintegreerde schakelingen voor computers, netwerk- en communicatie-apparatuur. Tot het leveringsprogramma van AMD behoren processoren, flash-geheugens en andere IC's. De onderneming, gesticht in 1969 en gevestigd in Sunnyvale, Californie (VS), had in 1998 een omzet van $2,5 miljard.

Voor de redactie:
PBA Benelux, Jaap de Wit, tel: (+31) 70 - 358 93 78 of email: Jaap@berg-kleijn.nl

Voor zover dit bericht impliciete of expliciete toekomstverwachtingen bevat, zijn deze onder normaal voorbehoud van onverwachte ontwikkelingen of onvoorziene gebeurtenissen.