BG Pharma: Lagere prijzen voor generieke geneesmiddelen

Datum nieuwsfeit: 19-01-2000

LAGERE PRIJZEN VOOR GENERIEKE GENEESMIDDELEN

Datum: 19 JANUARI 2000

Het bestuur van de BG Pharma, de branche-organisatie van de volledig gesorteerde farmaceutische groothandel in Nederland, bepleit een grotere prijsverschil tussen gepatenteerde geneesmiddelen en geneesmiddelen die niet langer worden beschermd door een octrooi (de generieke medicijnen). Dit meldt vandaag de voorzitter van de BG Pharma, drs J. Oostrom, op de nieuwjaarsbijeenkomst van zijn branche-organisatie in Amsterdam. De leden van de BG Pharma (OPG, Brocacef, Interpharm, Euromedica) willen zelf ook meewerken aan initiatieven om deze doelstelling in de praktijk te realiseren.

Uit de marktanalyse van de ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen