Nieuwe naam en logo voor Madame Tussaud's

Nieuwe naam en logo voor 30 jarige Madame Tussaud's

Nieuwe Naam, Nieuw Logo
voor 30 jarige MADAME TUSSAUD'S

Amsterdam, 19 januari 2000-Als onderdeel van The Tussauds Group's strategie voor meer consequent gebruik van het merk en om een uniforme uitstraling te creëren, is het bovenstaande logo gelanceerd als beeldmerk voor Madame Tussaud's attracties wereldwijd. Volgens Tina Gebel, marketing manager bij Madame Tussaud's Amsterdam is het nieuwe bedrijfslogo ontworpen, 'om weer te geven wat kenmerkend is voor Madame Tussaud's: namelijk, de menselijke fascinatie voor beroemdheden, Madame Tussaud's biedt haar gasten de unieke gelegenheid om deze van dichtbij te ervaren. Het logo toont een 'T' bestaande uit twee gezichten die gefascineerd naar elkaar kijken'.

De wereldwijde uitbreiding van The Tussauds Group's in Las Vegas in 1999 en de opening van een nieuwe Madame Tussaud's in New York in de loop van dit jaar, geeft gasten voor het eerst de kans om ook buiten Europa Madame Tussaud's te beleven.

Madame Tussaud's opende haar deuren in de Kalverstraat in 1970 en verhuisde in 1991 naar de Dam. Madame Tussaud Scenerama, voortaan genoemd
Madame Tussaud's Amsterdam, bestaat dit jaar dus 30 jaar. De Amsterdamse vestiging was de eerste Madame Tussaud's ooit buiten Londen.
Met een nieuw logo en een nieuwe naam, blijft Madame Tussaud's Amsterdam altijd enorm populair voor buitenlandse en binnenlandse toeristen welke de Nederlandse hoofdstad bezoeken.

Notities voor de redactie:
Madame Tussaud's is zeven dagen per week geopend van: 10.00 uur t/m 18.30 uur (kassa sluit om 17.30 uur) 15 juli t/m 31 augustus 9.30 uur t/m 20.30 uur (kassa sluit om 19.30 uur)
Op 29 april gesloten.
The Tussauds Group is een van de grootste ondernemingen en ontwikkelaars van attractieparken binnen Europa met meer dan tien miljoen gasten per jaar.
De Group's attracties omvatten:
Madame Tussaud's London Themaparken:
Rock Circus London Alton Towers
Madame Tussaud's Amsterdam Chessington World of Adventures
Madame Tussaud's Las Vegas Thorpe Park
Madame Tussaud's New York Warwick Castle
Touring Exhibition
The London Planetarium
British Airways London Eye

Voor verder persinformatie kunt u contact op nemen met: Christa Hobo, PR Executive, Madame Tussaud's Amsterdam, Tel: 020 - 5230620; Fax: 020 - 5230629; Mobiel: 0655-33-7612; Email: (christa.hobo@tip.nl)

19 jan 00 16:30