Politiebericht Duin- en Bollenstreek Noord

Datum nieuwsfeit: 19-01-2000
Politiebericht Duin- en Bollenstreek Noord

Laatst gewijzigd 19 Januari 2000.

Aanrander aangehouden

Een 27-jarige Sassenheimer is afgelopen weekend, 15/16 januari, aangehouden als verdachte van een zestal aanrandingen. De aanrandingen werden gepleegd in de periode september 1998 tot en met november 1999 in Noordwijkerhout. Tegen de man was aangifte gedaan. De verdachte heeft tegenover de politie bekend. Ook bekende hij dat hij zo'n 25 a 30 vrouwen verbaal had lastiggevallen; hij deed dan oneerbare voorstellen. Tegen de man is proces-verbaal opgemaakt. De verdachte is in verzekering gesteld en wordt op 17 januari voorgeleid aan de officier van justitie in Den Haag.

Aanhouding na aanrijding

Maandagavond 17 januari iets na acht uur 's avonds is een 46-jarige vrouw uit Noordwijk aangereden. Een 41-jarige automobilist uit Noordwijk reed over de Zilverschoon en en wilde rechtsaf de Weteringkade op. Daarbij verleende de man geen voorrang aan de voor hem van links komende fiets. De vrouw is met onbekend letsel door de ambulance naar het LUMC gebracht. De autobestuurder bleek onder invloed te zijn; 555 microgram, oftewel ruim 1,00 promille. Zijn rijbewijs is ingevorderd.

Brand bloemenververij

Maandag 17 januari kreeg de politie om 23.50 uur een brandmelding binnen over Bloemenververij Decofleur aan het Westeinde. Toen de politie ter plaatse kwam sloegen de vlammen aan alle kanten uit het pand. Ontdanks inzet van brandweerkorpsen uit Noordwijk, Noordwijkerhout, Hillegom, Katwijk en Leiden is een loods volledig uitgebrand. Hierin waren produktiematerialen zoals stro en dozen opgeslagen. Twee achterste loodsen stonden vol rook maar hebben geen brandschade opgelopen. De bij het bedrijf aanwezige gevaarlijke stoffen zijn niet in aanraking geweest met de brand. Het nabijgelegen woonhuis en de garage zijn gespaard gebleven. Het Westeinde blijft vermoedelijk de hele dinsdag afgesloten voor het verkeer in verband met nabluswerkzaamheden. De technische recherche stelt een onderzoek in naar de toedracht van de brand.

Oproep gebtuigen beroving van tas.

De politie zoekt getuigen van de beroving van een 83-jarige vrouw uit Lisse. Na een bezoek dinsdag 28 december rond 11:30 uur aan de Rabobank aan de Wilhelminalaan in Hillegom, is de vrouw de Wilhelminalaan overgestoken en lopend, met de fiets aan de hand, naar de stoplichten bij de Van den Endelaan gelopen. Daar is ze over het fietspad van de Van den Endelaan richting de kruising met de Weeresteinstraat gereden. Vermoedelijk is zij gevolgd door een man met een rood jack op een blauwe brommer met een blauwe brommerhelm. De man heeft rijdende weg kort nadat de Van den Endelaan in de Weeresteinstraat overgaat, de boodschappentas van de vrouw uit haar fietstas gehaald. De vrouw meende de man in de bank al gezien te hebben. Hoewel het drie weken geleden is, hoopt de politie dat mensen gezien hebben dat de man de vrouw op de genoemde route volgde of dat iemand zag dat de bromfietser de boodschappentas wegnam. Getuigen kunnen bellen met de politie in Hillegom; (0252) 53 62 50. U kunt ook een E-mail sturen aan: De politie in district 1.