Corus Group neemt meerderheidsbelang in Reycan

Datum nieuwsfeit: 19-01-2000

19.01.00

Corus neemt meerderheidsbelang in Reycan

Corus Group plc. heeft met Reynolds Metals Company en SGF Minéral Inc. overeenstemming bereikt over de verwerving van een 60 % belang in de Canadese onderneming Reycan. Met de investering is een bedrag van 103 miljoen Canadese dollars (70 miljoen euro) gemoeid.

Deze acquisitie betekent een uitbreiding van het productenpakket en de downstream aluminiumactiviteiten van Corus en versterkt tevens de positie op de Noordamerikaanse markt.

Reycan is een belangrijke leverancier van dungewalst aluminium materiaal voor warmtewisselaars aan de Amerikaanse automobielindustrie en producent van folie en beklede producten met productiefaciliteiten in Cap-de-la-Madeleine (Québec) en Weston Road, North York (Ontario). De omzet van Reycan bedraagt circa 265 miljoen Canadese dollars.

De resterende 40% van Reycan komt in handen van SGF Minéral Inc..

Voor nadere informatie: Corus Corporate Communication, 0251 493466

Noot voor redacties