Verslag Nederlandse Politie Skikampioenschappen Frankrijk

Datum nieuwsfeit: 19-01-2000
Politiebericht

Korps: Utrecht, plaats: Valmorel (Frankrijk) 19-01-2000

Nederlandse Politie Skikampioenschappen (3e verslag)/ Valmorel, 19 januari 2000.

Honderdtien deelnemers.

Van de 120 Nederlandse politiemensen die momenteel in het Franse ski-oord Valmorel vertoeven om deel te nemen aan de jaarlijkse Nederlandse Politie Skikampioenschappen (PolSki), hebben zich er uiteindelijk 110 ingeschreven voor deelname aan de ski- en snowboardwedstrijden van a.s. donderdag 20 januari.

PolSki 2000 start om 10.00 uur.

De ziekenboeg.

De griepepidemie in Valmorel is over zijn hoogtepunt heen. De Franse anti-biotica werken goed. Er zijn alweer enkele 'griepgevallen' in training op de piste gesignaleerd.

De Politie Regio Gelderland-Midden heeft een tweede gewonde te betreuren. Al eerder viel een collega en verbrijzelde zijn schouder. Nu heeft een andere collega een gebroken pols opgelopen. Desondanks loopt hij koffie te serveren voor de rest.

Narcotica blijkt babyvoeding.

Twee echtelieden van de Politie Regio Utrecht die van mening zijn dat men niet vroeg genoeg kan beginnen met trainen voor de Nederlandse Politie Skikampioenschappen, hebben hun 2-jarige spruit meegenomen naar Valmorel.

Maar om verantwoord te kunnen trainen moet het kereltje wel goed kunnen eten natuurlijk. Pappa en mamma waren echter vergeten zijn babyvoeding in de koffer te doen en in heel Valmorel is dergelijk voedsel niet te koop.

Dus besloten pa en ma een internationale snelkoerier in te schakelen. Binnen 24 uur arriveerde het blik babyvoeding voor de kleine in Valmorel. En dat voor het 'zachte prijsje' van 'slechts' fl. 125,-.

Er deed zich onderweg wel een probleem voor, waardoor de zeer jeugdige adspirant skieër nog bijna zonder eten had gezeten. De Franse douane vertrouwde het blik babyvoeding afkomstig uit de 'narco-état Pays-Bas' niet zo en het blik moest open. De inhoud van het blik leek natuurlijk verdacht veel op cocaïne en de douaniers meenden al 'beet' te hebben.

Totdat één van hen een hapje proefde. Hij begon er spontaan smakkende geluiden van te maken. De douane was nu overtuigd dat het goedje beslist geen kwaad kon en liet de 'zending' doorgaan.