Politiebericht Brabant Zuid-Oost

Perberichten 18 januari 2000/

Berichten uit de regio

Eindhoven: Bedreiging
Dinsdagmorgen om 1.00 uur is in het opvangcentrum aan de Oirschotsedijk een 20- jarige man uit Eindhoven aangehouden. Kort daarvoor had hij in het opvangcentrum enkele medebewoners met een mes bedreigd. Door beveiligingspersoneel is de man aangehouden en overgedragen aan de politie. Hij is voor verhoor overgebracht naar het politiebureau.

Eindhoven: Alcohol
Dinsdagmorgen om 1.55 uur is op de Hemelrijken een 27- jarige automobilist uit Eindhoven aangehouden. Kort daarvoor had hij een aanrijding veroorzaakt op de kruising Hemelrijken ; Pastoor Petersstraat. Bij controle bleek hij alcohol gedronken te hebben. Aan het politie-bureau blies hij op het ademanalyseapparaat 1,60 promillage. Zijn rijbewijs is ingevorderd. Hij kreeg een rijverbod van 8 uur en tegen de man is proces-verbaal opgemaakt.

Helmond: Diefstal uit woning
In de nacht van maandag op dinsdag is er ingebroken in een woning aan de Julianalaan. Toegang tot de woning werd verkregen na verbreking van een achterdeur. Uit de woning zijn diverse antieke goederen weggenomen.
Tussen maandagavond 0.00 uur en dinsdagmorgen 9.40 uur is er ingebroken in een woning aan de Aarle-Rixtelseweg. Toegang tot de woning werd verkregen na verbreking van een ruit aan de voorzijde van de woning. Uit de woning zijn een vogelkooi en een handtas, met daarin geld en persoonsbescheiden, weggenomen.

Helmond: Diefstal auto
Tussen maandagavond 21.00 uur en dinsdagmorgen 7.45 uur is er vanaf de Baroniehof een grijze personenauto, Toyota Landcruiser met het kenteken VT-57-HN, weggenomen.

Geldrop: Diefstal fietstas
Maandagmiddag tussen 13.50 uur en 14.00 uur fietste een 70- jarige vrouw uit Geldrop over de Heuvel. Een onbekende heeft daar een fietstas, met daarin boodschappen, van haar bagagedrager gestolen.

Geldrop: Diefstal auto
Maandagavond tussen 18.45 uur en 21.50 uur is er vanaf de Waleweinlaan een grijze personenauto, Volkswagen Jetta met het kenteken YH-29-FK, gestolen.
Een witte bedrijfsauto, Mercedes Benz 308D met het kenteken VG-50-ZF, is maandagavond tussen 20.00 uur en 22.00 uur Van Achter de Kerk gestolen.

Geldrop: Verlichtingscontrole
Dinsdagmorgen is er op de Parallelweg en het Tournooiveld een verlichtingscontrole gehou-den. 19 verkeersdeelnemers kregen een proces-verbaal voor het niet voeren van de juiste verlichting.

Valkenswaard /Waalre: Verlichtingscontrole
Maandagavond is er op de Waalreseweg en de Onze Lieve Vrouwedijk een verlichtings-controle gehouden. 10 fietsers kregen een proces-verbaal voor het niet voeren van fietsver-lichting.

Eersel: Diefstal schapen
In de periode van 4 januari tot 10 januari zijn twee schapen uit een weide aan de Mosik weggenomen.

Maarheeze: Mishandeling
Maandagmiddag omstreeks 14.30 uur is op de Smits van Oyenlaan een 56- jarige man uit Maarheeze door een onbekende man mishandeld. Kort daarvoor had hij die man in een winkel getroffen. Daar sprak hij de onbekende man, die aan het kopiëren was, aan. De man reageerde niet, waarop de Maarheezenaar korte tijd later de winkel verliet. Bij het inladen van zijn boodschappen in de auto sprak de onbekende man de Maarheezenaar aan. Die gaf aan dat hij hem iets had willen vragen. Hierop sloeg de onbekende man meerdere malen tegen het hoofd van Maarheezenaar. Direct daarna fietste de onbekende man richting Marishof weg. Het slachtoffer moest zich onder doktersbehandeling stellen. De politie verzoekt getuigen van het voorval zich te melden bij de politie Cranendonck.

Son: Roodlichtcontrole
Maandagmiddag is er op de Vossenhol een roodlichtcontrole gehouden. 25 bestuurders kregen een proces-verbaal voor het negeren van roodlicht.

Gemert: Diefstal uit een sportcomplex
Maandagmorgen tussen 9.50 uur en 11.15 uur zijn er uit een kleedlokaal van een sportcomplex aan de Vic. Van de Asdonckstraat een paar laarzen weggenomen.

Mierlo: Diefstal uit een woning
Maandagavond tussen 18.40 uur en 21.40 uur is er ingebroken in een woning aan de Morellenhof. Toegang tot de woning werd verkregen na verbreking van een ruit aan de achterzijde van de woning. Uit de woning zijn geld en sieraden weggenomen.

Leende: Alcohol
Dinsdagmorgen omstreeks 1.40 uur is op de Valkenswaardseweg een 63- jarige automobilist uit Valkenswaard staande gehouden. Bij controle bleek de man gedronken te hebben. Aan het politiebureau blies hij 0,90 promillage. Hij kreeg een rijverbod van 3 uur en een proces-verbaal.

Asten: Diefstal uit bedrijf
Tussen maandagavond 21.30 uur en dinsdagmorgen 5.45 uur is er ingebroken in een bedrijf aan het Laagveld. Toegang tot het bedrijf werd verkregen na vernieling van een ruit aan de voorzijde van het pand. In het pand werden twee kasten opengebroken. Er wordt niets vermist.

Asten: Diefstal auto
Tussen maandagavond 18.30 uur en dinsdagmorgen 8.00 uur is er vanaf de J. van der Dies-dunckstraat een rode personenauto, Nissan Sunny Wagon met het kenteken XN-FJ-53, gestolen.