Publiek nomineert Kruimeltje nu al voor Beste Bioscoopfilm

Datum nieuwsfeit: 19-01-2000

FC

Rectificatie Publiek nomineert Kruimeltje nu al voor .....

In het persbericht is Norvell Jefferson PR BV onjuist vermeld als zijnde de opdrachtgever.De opdrachtgever is de NFC.

NORVELL JEFFERSON PR BV

Publiek nomineert Kruimeltje nu al voor Beste Bioscoopfilm

Beste Bioscoopfilms 1999:

Publiek nomineert Kruimeltje nu al voor Beste Bioscoopfilm van 1999

Het bioscooppubliek heeft de films genomineerd die meedingen naar de titel 'Beste Bioscoopfilms van 1999'. Tot en met 20 februari kan iedereen een stem uitbrengen via www.bios.nl of via de Belbios (0900-9363).

De Verkiezing van de Beste Bioscoopfilms 1999 kent vier categorieën: humor, spanning, ontroering en de allerbeste bioscoopfilm. In elke categorie zijn door middel van een landelijke enquête in de kerstweek onder bioscoopbezoekers drie films genomineerd. De ondervraagden hebben het hardst gelachen bij Analyze This, Notting Hill en Austin Powers: The Spy Who Shagged Me. Als spannendste bioscoopfilms werden aangewezen The Blair Witch Project, Deep Blue Sea en The Matrix. Het publiek was het meest ontroerd bij The Horse Whisperer, Kruimeltje en La Vita è Bella. Kruimeltje is de eerste Nederlandse film die ooit als Beste Bioscoopfilm is genomineerd. De films die een kans maken tot allerbeste film te worden uitgeroepen zijn The Matrix, Star Wars/Episode 1 en La Vita è Bella.

Opbrengst voor Bio-Kinderrevalidatie
Bioscoopbezoekers krijgen deze weken een stembiljet. Bij het stemmen via internet kan men naar eigen keuze een bedrag voor de Stichting Bio-Kinderrevalidatie invullen. Het opbellen naar de Belbios kost 75 cent per minuut, maar de opbrengst van de telefoontjes gaat in een keer door naar deze stichting.

Een jaar gratis naar de bios
Iedere stemmer dingt mee naar één van de 200 bioscoopbonnen met recht op een jaar, een half jaar, een kwartaal lang of een keer gratis naar de bios. Ook maken deze winnaars kans op een jaar lang uitnodigingen voor feestelijke filmpremières.

Winnende films op Bioscoopdagen
De Verkiezing Beste Bioscoopfilms is de aanloop naar de 'Schweppes Nationale Bioscoopdagen 2000'. Deze vinden dit jaar plaats op 18 en 19 april. Het bioscoopbedrijf zet dan zijn deuren wijd open voor het publiek, dat die dagen elke film voor slechts 7,50 kan zien. Bovendien krijgt de bezoeker bij elke voorstelling een Bioscoopbon van 2,50 en een chequeboekje cadeau. Veel bioscopen vertonen die dagen de winnende films uit de Verkiezing Beste Bioscoopfilms 1999.

Vorig jaar trokken de Nationale Bioscoopdagen het recordaantal van ruim 200.000 bezoekers. Titanic werd uitgekozen in de categorieën spanning, ontroering en allerbeste bioscoopfilm van het jaar 1998. There's Something About Mary won in de categorie van grappigste film.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

19 januari 2000
(Noot voor de pers) Nadere informatie:
NFC Marketing: F.J.M. van der Putte (020) 679 92 61 Norvell Jefferson Public Relations: Karel A. Winkelaar, (0346) 55 11 99

19 jan 00 12:30