VVV Regio Apeldoorn wint 'beste-stand-award' Vakantiebeurs

PERSBERICHT - 19 JANUARI 2000

VVV Regio Apeldoorn wint 'beste-stand-award' Vakantiebeurs

Het prijswinnende team van Apeldoorn met AVN-directeur Frans Jansen

Apeldoorn heeft de `Beste Stand Award' gewonnen van alle participanten in het Lekker weg in eigen land-paviljoen op de Vakantiebeurs 2000. Drs. F.L.J.M. Jansen, directeur van Toerisme & Recreatie AVN, reikte aan het einde van de Vakantiebeurs de prijs uit aan Ank van der Bilt van VVV Regio Apeldoorn.

Dit is het derde jaar dat Toerisme & Recreatie AVN deze awardcompetitie houdt onder alle deelnemers in het Lekker weg in eigen land-paviljoen. Dat gebeurt om de kwaliteit van de stands en de onderlinge samenwerking met het toeristisch bedrijfsleven te vergroten. De prijs is een gratis basisunit van 9m² in het Lekker weg in eigen land-paviljoen op de Vakantiebeurs 2001.

Gezamenlijke aanpak

De jury besloot Apeldoorn als winnaar aan te wijzen vanwege de krachtenbundeling van meer dan veertig participanten. Zij kozen voor een nieuw thematisch concept met een eenduidige uitstraling naar de consument. Hoofdthema's waren hotels, vervoer, recreatie, binnenstad, horeca, attractie, museum en algemeen.

"De stand viel op door de enthousiaste en gemotiveerde standbemanning die door een gedegen beurstraining de consument van de juiste informatie kon voorzien", aldus de heer Jansen. Apeldoorn wil zich in de toekomst ook op deze wijze presenteren.

Overige winnaars

De tweede prijs werd uitgereikt aan het Utrechts Bureau voor Toerisme, zij wonnen een gratis Ster & Uit radiospot. `Het Groene Paviljoen' kreeg een eervolle vermelding vanwege de gezamenlijke presentatie van dertig organisaties uit het landelijk gebied.

Noot voor redacties