Politiebericht provincie Groningen

Dagelijkse persberichten districten Noord, Midden, Oost en West

Donderdag, 20 januari 2000

Winschoten: man neergeschoten
Gisteravond is een 32-jarige inwoner van Winschoten in een café aan de Carolieweg in Winschoten door zijn 41-jarige plaatsgenoot neergeschoten. De verdachte is na de schietpartij er vandoor gegaan. Het slachtoffer is met schotwonden naar het ziekenhuis overgebracht; hij is niet in levensgevaar. Wat de aanleiding tot de schietpartij is geweest, is niet duidelijk. De politie heeft een uitgebreid onderzoek opgestart; de verdachte is voortvluchtig.

Holwierde / Delfzijl: snelheidsovertredingen
Gisteren heeft de politie op de Hoofdweg in Holwierde en op de Weg naar de Dam in Delfzijl snelheidscontroles gehouden. Van de 1050 gecontroleerde motorvoertuigen reden 84 bestuurders te hard. Ook in Losdorp en in Appingedam zijn respectievelijk op de Schafferweg en de Woldweg snelheidscontroles gehouden. Hier kregen 26 van de 300 gecontroleerde bestuurders van motorvoertuigen een proces-verbaal voor het te hard rijden.

Leek / Tolbert / Marum
Gisteren heeft de politie in Leek, Tolbert en Marum op respectievelijk de Diepswal, de Oldebertweg en de Hoornweg controles uitgevoerd op het dragen van de autogordel. Van de 78 gecontroleerde bestuurders van personenauto's kregen 8 een bekeuring van negentig gulden voor het niet dragen van de gordel.

Kornhorn: snelheidscontroles
Gisteren heeft de politie op de Noordwijkerweg in Kornhorn een snelheidscontrole gehouden. In totaal passeerden 401 bestuurders de controlepost; 33 van hen kregen een proces-verbaal voor het te hard rijden.

Zuidbroek: inbraak in bergingsruimte
Gisternacht heeft men in de bergingsruimte van de politiehondenclub aan de Botjesweg in Zuidbroek ingebroken. Door de toegangsdeur te forceren kon men uit de ruimte een aggregaat ontvreemden.

Stadskanaal: snelheidscontrole
Gisteren heeft de politie een snelheidscontrole in de Oosterstraat in Stadskanaal gehouden. Van de 106 gecontroleerde motorvoertuigen reden 10 bestuurders te hard. De hoogst gemeten snelheid was 69 km/u.

Nadere informatie voorlichting regiopolitie Groningen, telefoon: 050-5995010.