Opel Astra meest gekochte model in Europa

Opel Astra meest gekochte model in Europa

(20 Januari 2000)

PERSBERICHT:

De Opel / Vauxhall Astra is in 1999 als de nummer 1 in de Europese verkooplijsten geëindigd, waarmee hij in geheel Europa het populairste model is. Met een recordverkoop van 745.000 personen- en lichte bedrijfswagens in de gecombineerde West- en Centraal Europese markt was de Astra de eerste keus van de Europese consument. Daarnaast was de Astra Stationwagon in 1999 opnieuw de best verkochte stationwagon in Europa, een positie die hij sinds 1993 niet meer uit handen heeft gegeven.

In bijna alle Europese automarkten noteerde de Astra een aanzienlijke verkoopstijging. In Duitsland, waar hij zich altijd al in een sterke positie mocht verheugen, stegen de verkopen met 4,4 procent, terwijl in het Verenigd koninkrijk de populariteit groeide met 13 procent, in Italië met 18,5 procent, in Frankrijk met 16,2 procent en een opmerkelijke 74,9 procent in Spanje. Wat de gecombineerde West- en Centraal Europese markt betreft stegen de Astra verkopen in totaal met 18,2 procent ten opzichte van 1998.

'Onze nadruk op kwaliteit en design hebben duidelijk vruchten afgeworpen,'
aldus Robert W. Hendry, Chairman en Managing Director van Adam Opel AG. 'De dynamische styling en het ruime interieur van de Astra vormen steeds vaker de doorslaggevende elementen voor consumenten die op zoek zijn naar toegevoegde waarden bij een auto in een dergelijk competitief segment. Als we het verkoopmomentum van de afgelopen zes maanden vasthouden, ziet het er naar uit dat de Astra opnieuw een veelbelovend jaar tegemoet gaat.'