Cisco op CeBIT 2000: ecosysteem als bedrijfsmodel toekomst

Datum nieuwsfeit: 20-01-2000

Cisco op CeBIT 2000: 'ecosysteem' als bedrijfsmodel voor de toekomst

Amsterdam, 20 januari 2000 - Cisco Systems presenteert op de CeBIT 2000, die van 24 februari tot 1 maart plaatsvindt in Hannover, een reeks nieuwe oplossingen, in het bijzonder voor data- en spraakverkeer via IP netwerken, voor bedrijven, service providers, het midden- en kleinbedrijf en particulieren. Cisco bevindt zich in Hal 11, stand E56.

Cisco beschouwt de Interneteconomie als een 'ecosysteem' waarbinnen de participanten sterk met elkaar vervlochten zijn. Aan de hand van dit model levert Cisco voor deze participanten integrale oplossingen die gebaseerd zijn op open standaarden en die deze vervlechting mogelijk maken. In het verlengde hiervan demonstreert Cisco ook het werkstation en het huishouden van de toekomst met voorbeelden van wat dit ecosysteem de consument te bieden heeft, zoals het thuisgebruik van netwerken, WAP-telefoons voor mobiele toegang tot Internet en Internet-TV.

Netwerkoplossingen voor bedrijven
Voor bedrijven zal Cisco op haar stand de recente ontwikkelingen van haar open multiservice netwerkstrategie AVVID (Architecture for Voice, Video and Integrated Data) laten zien, alsmede applicaties die gericht zijn op de toekomst, zoals IP-telefonie, unified messaging en Cisco IP-contactcentra.

Samen met haar partners IBM, Oracle, EDS en KPMG demonstreert Cisco veelomvattende concepten voor netwerkinfrastructuur, -applicaties,
-implementaties en -consultancy ten behoeve van bedrijven. Andere onderwerpen die aan de orde komen zijn services, beveiligingstechnologie en high-end switching oplossingen voor LAN- en WAN-netwerken.

Applicatie service providing
Samen met Motorola, Invisix, Portal en Infovista zal Cisco Systems oplossingen tonen voor het aanbieden van applicatieservices via Internet. Op het gebied van core- en backbone-technologie geeft Cisco informatie over optische IP en IP+ATM op basis van MPLS, en voor particuliere en zakelijke klanten informatie over Internettoegang op basis van DSL (Digital Subscriber Line), kabel en WLL (Wireless Local Loop).

Virtuele Private Networks voor het MKB
Specifiek voor kleine en middelgrote bedrijven presenteert Cisco mogelijkheden voor veilige Internettoegang en voor het via Internet koppelen van kantoren, partners en werknemers. Voor dezelfde doelgroep is er een focus op concepten voor onder meer LAN-telefonie, integratie van spraak en data op basis van call managers en unified messaging. Ten slotte kunnen resellers informatie verkrijgen over de samenwerking van Cisco met partners als Circular, ADS, Optinet, März en ICG.

Over Cisco Systems
Cisco Systems, Inc (NASDAQ: CSCO) is wereldwijd marktleider op het gebied van netwerkoplossingen voor Internet. Het hoofdkantoor is gevestigd in San Jose, Californië. In Nederland is Cisco gevestigd in Amsterdam. Cisco heeft meer dan 18.700 werknemers en realiseerde in boekjaar 1999 een totale omzet van 12,15 miljard dollar. Nieuws en informatie is beschikbaar op. www.cisco.com of www.cisco.nl

Voor meer informatie:
Cisco Systems, Karin van Geelen, public relations, telefoonnummer 020 - 342 34 12,
e-mail (kgeelen@cisco.com) of
Monogram Communication Strategies (MCS) BV, Robert de Moll, telefoon: 023 - 562 82 08,
e-mail (robertdm@monogram.nl).

Noot voor redacties