BASF en Shell benoemen leden Raad van Toezicht polyolefinen

Datum nieuwsfeit: 20-01-2000

Persbericht

BASF en Shell benoemen leden Raad van Toezicht voor de nieuwe polyolefinen joint-venture

BASF en Shell hebben vandaag de namen bekend gemaakt van de leden die toetreden tot de Raad van Toezicht van de nieuw geplande joint-venture.

De Raad van Toezicht van de joint-venture zal bestaan uit Evert Henkes, chief executive of Shell Chemicals Ltd., als voorzitter van de Raad van Toezicht en de leden Fran Keeth, Executive Vice President of Finance and Business van Shell Chemicals Ltd.; Jeroen van der Veer, Group Managing Director van Royal Dutch/Shell Group of Companies; BASF zal worden vertegenwoordigd door Max Dietrich Kley als vice-voorzitter van de Raad van Toezicht en Dr. Jürgen Hambrecht en Dr. John Feldmann als leden van de Board of Executive Directors.

Dr. Volker Trautz zal worden benoemd tot President van de nieuwe joint-venture. Zijn huidige taken als lid van de Raad van Bestuur van BASF legt hij per 30 april aanstaande neer.

De nieuwe gezamenlijke onderneming zal worden gevestigd in Nederland. BASF en Shell zullen beide hun polyolefinen-activiteiten in de joint-venture onderbrengen.

Onder voorbehoud van toestemming van de kartelinstanties, zal de onderneming volgende maand met haar activiteiten beginnen.

BNL/20-01-2000

BASF Nederland B.V.