Kingston verdubbelt geheugencapaciteit servers van HP

Datum nieuwsfeit: 20-01-2000

Geheugenkit van 2 GB voor servers van HP

Kingston verdubbelt maximum geheugencapaciteit
van de N- en L-klasse servers van Hewlett-Packard

21 januari 2000 - Kingston Technology heeft ‘s werelds eerste geheugenkit van 2 GB geïntroduceerd voor de N- en L-klasse Enterprise Servers van Hewlett-Packard. De kit kan ook worden toegepast in HP VISUALIZE werkstations.

De kit bevat twee geheugenmodules van één GB. Die zijn gebaseerd op 256 Mb ECC SDRAM chips op 133 MHz. De technologie om met deze chips op één geheugenmodule een capaciteit van 1 GB te concentreren, is door Kingston ontwikkeld.

Met de nieuwe modules wordt de maximale geheugencapaciteit van de HP N- en L-klasse servers verdubbeld zonder de betrouwbaarheid, de bandbreedte van de databus of de gegevensintegriteit aan te tasten.

De 2 GB geheugenkit is geschikt voor de HPL1000, L2000 en N4000 Enterprise Servers en voor de HP VISUALIZE grafische werkstations B1000, C3000, J5000 en J7000.
Een enkele 1 GB geheugenmodule kost circa fl. 10.990,--/Bfr. 201.177,-- de complete
2 GB sets voor respectievelijk de N-klasse en L-klasse servers kosten circa fl. 19.950,--/
Bfr. 365.193,-- Genoemde prijzen zijn excl. btw.

Kingston Technology
Kingston Technology Corporation is internationaal marktleider op het gebied van geheugenmodules en andere uitbreidingscomponenten voor servers, werkstations, PC's, notebooks en printers. Met productievestigingen in de Verenigde Staten, Ierland en Taiwan realiseert het bedrijf jaarlijks een omzet van 1 miljard dollar. De productie geschiedt volgens strikt gespecificeerde ISO-normen, zodat over de gehele wereld een uniforme kwaliteit is gewaarborgd. De producten van Kingston komen via een internationaal netwerk van distributeurs op de markt.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Kingston Technology, telefoon voor Nederland: 0800 02 248 49, voor België 0800 727 63

Distributeurs van Kingston Technology in Nederland zijn: Access Graphics (020-3479200), PST (020-6474766) en Stebis (0344-640400)

Distributeurs van Kingston Technology in België zijn: Computer 2000 (02 583 8311), ICP Belgium (03 360 8700) en Ingram Micro (02 254 9211)

Noot voor redacties