Beveiligde netwerkoplossingen voor Windows 2000-gebruikers

Datum nieuwsfeit: 20-01-2000

Microsoft treedt toe tot Cisco Security Associate-programma

Beveiligde netwerkoplossingen voor Windows 2000-gebruikers

Schiphol-Rijk/Brussel, 20 januari 2000 - Microsoft is toegetreden tot het Cisco Security Associate-programma. Dit onderstreept haar streven naar interoperabiliteit tussen Windows 2000 Professional en Windows 2000 Server met de oplossingen van Cisco voor netwerkbeveiliging.

Klanten profiteren van de nieuwe beveiligingsmogelijkheden die Microsoft Windows 2000 heeft ingebouwd, waaronder een Kerberos-implementatie, encryptie van bestanden, een gemakkelijk te beheren Public Key-infrastructuur, uitbreidbare ondersteuning voor authentificatieapparaten, versleutelde end-to-end communicatie en veilige virtual private networking (VPN). De toetreding tot Ciscos Security Assoiciate-programma is een logische stap in Microsofts streven naar beveiliging, die wordt verwezenlijkt met de functies van dit nieuwe besturingssysteem. Het doel van het Cisco Security Associate-programma is om het voor klanten gemakkelijker te maken om de beveilingsproducten van derden te implementeren door reeds van tevoren te testen en te verifiëren of deze producten samenwerken met de beveiligingsproducten van Cisco.

Veiligheid was een van de belangrijkste doelen in de ontwikkeling van Windows 2000 en het is dan ook het best beveiligde besturingssysteem dat Microsoft tot nu toe heeft ontwikkeld. Door samen te werken met vooraanstaande leveranciers in deze industrie, zoals Cisco, is Windows 2000 uitgegroeid tot een product dat voorziet in alle behoeften van klanten op het gebied van netwerkbeveiliging.

Microsoft en Cisco werken nauw samen aan netwerkbeveiliging, en hebben ondermeer gezamenlijk de IP Security Protocol-implementatie voor Windows 2000 en IOS ontwikkeld, om volledige, op standaards gebaseerde interoperabiliteit te garanderen. Daarnaast hebben Microsoft en Cisco nauw samengewerkt aan het integreren van SCEP (Simple Certificate Enrollment Protocol) -ondersteuning in Microsofts Certificate Server, waardoor deze nu samenwerkt met alle beveiligingsoplossingen van Cisco die digitale certificaten ondersteunen. Met behulp van SCEP kunnen organisaties gebruikmaken van geavanceerde certificatie-services, die als optie beschikbaar zijn in de Windows 2000 Resource Kit, om Cisco IOS-routers en Cisco Secure firewalls van digitale certificaten van Microsofts Certificate Server te voorzien.

Windows 2000

Windows 2000, de opvolger van Windows NT 4.0, is bij uitstek geschikt voor de nieuwe generatie zakelijke automatiseringsoplossingen en voorziet in alle behoeften van klanten, uiteenlopend van desktops tot high-end, geclusterde servers. Met dit besturingssysteem kunnen organisaties hun bedrijf geschikt maken voor Internet, met een betrouwbare, beheerbare infrastructuur die geoptimaliseerd is voor zowel bestaande als nieuwe hardware.

Beschikbaarheid

Windows 2000 Professional, Windows 2000 Server en Windows 2000 Advanced Server zullen op 17 februari 2000 beschikbaar zijn. Windows 2000 Datacenter Server wordt in de loop van 2000 verwacht.

Meer informatie over Windows 2000 is te vinden op www.microsoft.com/windows2000/ .

Microsoft (NASDAQ: MSFT) is opgericht in 1975 en is marktleider op het gebied van software voor privé- en zakelijk computergebruik. Het bedrijf levert een brede reeks producten en diensten die ontwikkeld zijn om mensen een plezieriger en gemakkelijker gebruik van de computer te laten maken, ongeacht waar, wanneer en hoe zij dat willen.

Voor informatie (eindgebruikers)

Microsoft Information Center (Nederland), tel. +31 (0)20 5001005 Microsoft Information Center (België), telefoon +32 (0)2 5033113

Voor informatie (redacties)

Microsoft B.V. (Nederland) Michiel Gosens, Press & Public Relations Manager, telefoon: +31 (0)20 5001274 Microsoft BVBA (België) Els Stevens, Public Relations Manager, telefoon: +32 (0)2 7043322

© 2000 Microsoft Corporation. All rights reserved. Terms of Use.