De Boer Tenten wint onderscheiding in VS

Datum nieuwsfeit: 20-01-2000

DE BOER TENTEN

De Boer Tenten wint onderscheiding in VS

SAN DIEGO - De Boer Tenten heeft in de Verenigde Staten een van de belangrijkste prijzen in de evenementenindustrie in de wacht gesleept. Het bedrijf kreeg de onderscheiding 'Best Tent Installation' voor haar 'Millennium Dome' tijdens het Special Event Magazine Gala in San Diego, Californië.

De Millennium Dome, een gepatenteerd ontwerp van De Boer Tenten, is een volledig ronde tent met een capaciteit van 4000 zitplaatsen. De koepelvormige tent is zo gebouwd dat er geen steunpalen in het midden nodig zijn, waardoor een volledig vrij uitzicht op de arena ontstaat vanuit elke positie. Aan de dakconstructie kan desondanks 3000 kilogram aan apparatuur worden opgehangen.

Innovatief ontwerp
Eerder al kreeg De Boer Tenten in Engeland een prijs voor dit innovatieve ontwerp. De Millennium Dome werd speciaal ontwikkeld voor de G8-top in Keulen vorig jaar, heeft de originaliteit en atmosfeer van de klassieke amfitheaters en operagebouwen en daarnaast het comfort en de gemakken van de hedendaagse sportstadions.

Algemeen directeur Klaas de Boer, die de prijs in San Diego in ontvangst nam, is zeer ingenomen met de onderscheiding. ''Wij zijn geweldig trots op de Millennium Dome. Dat het ontwerp zijn première mocht beleven tijdens de top van de G8, beschouwen wij als een eer. Deze onderscheiding is een bevestiging van de kwaliteit van onze producten en vergroot de reputatie van het bedrijf in zowel de VS als de rest van de wereld.''

Marktleider
De Boer Tenten is marktleider op het gebied van tijdelijke accommodaties voor uiteenlopende evenementen. Het hoofdkantoor is gevestigd in Alkmaar. Het bedrijf heeft internationaal vestigingen in Duitsland, België, de VS en Groot-Brittannië. De Boer begaf zich in 1996 op de Amerikaanse markt met de realisatie van de hospitality-tenten voor de Olympische Spelen in Atlanta. Sindsdien beschikt het bedrijf over een vestiging in Atlanta, die komende maand wordt uitgebreid.

Noot voor redacties