Windows 2000 biedt gebruikers buiten VS 128-bit encryptie

Datum nieuwsfeit: 20-01-2000

Windows 2000 biedt ook gebruikers buiten de VS 128-bit encryptie

Microsoft levert eerste besturingssysteem dat voldoet aan de nieuwe exportregels

Schiphol-Rijk/Brussel, 20 januari 2000 - Microsoft maakt bekend dat Windows 2000 het eerste besturingssysteem met 128-bit encryptie zal zijn dat internationaal uitgeleverd mag worden. Het is het eerste besturingssysteem dat voldoet aan de op 14 januari 2000 door de Amerikaanse overheid gepubliceerde richtlijnen met betrekking tot de export van encryptietechnologie. Microsoft heeft nauw samengewerkt met Amerikaanse regelgevers om de vereiste goedkeuringen te verwerven om Windows 2000 met de versterkte encryptietechnologie aan klanten over de hele wereld te mogen leveren, ongeacht de marktsector of de toepassing.

Voorheen waren internationale klanten met hoge beveiligingsbehoeften aangewezen op het aanschaffen van additionele software en add-on encryptie. Zo kunnen internationale klanten nu profiteren van de ingebouwde 128-bit beveiligingstechnologie in Windows 2000. Dit voorkomt vertragingen en restricties die geassocieerd zijn met individuele exportvergunningen.

"Windows 2000 zal het best beveiligde besturingssysteem zijn dat Microsoft ooit heeft geleverd, en het doet ons genoegen dat we deze beveiliging verder kunnen versterken met 128-bit encryptie voor onze internationale klanten," zegt Sander de Koster, Product Manager Windows 2000 voor Microsoft in Nederland. "We zijn daarnaast ook blij dat we nauw hebben kunnen samenwerken met de overheid bij het ontwikkelen van een beveiligingsoplossing die profijt biedt aan alle internationale computergebruikers."

Windows 2000

Windows 2000, de opvolger van Windows NT 4.0, is bij uitstek geschikt voor de nieuwe generatie zakelijke automatiseringsoplossingen en voorziet in alle behoeften van klanten, uiteenlopend van desktops tot high-end, geclusterde servers. Met dit besturingssysteem kunnen organisaties hun bedrijf geschikt maken voor Internet, met een betrouwbare, beheerbare infrastructuur die geoptimaliseerd is voor zowel bestaande als nieuwe hardware.

Beschikbaarheid

Windows 2000 Professional, Windows 2000 Server en Windows 2000 Advanced Server zullen op 17 februari 2000 beschikbaar zijn. Windows 2000 Datacenter Server wordt in de loop van 2000 verwacht.

Microsoft (NASDAQ: MSFT) is opgericht in 1975 en is marktleider op het gebied van software voor privé- en zakelijk computergebruik. Het bedrijf levert een brede reeks producten en diensten die ontwikkeld zijn om mensen een plezieriger en gemakkelijker gebruik van de computer te laten maken, ongeacht waar, wanneer en hoe zij dat willen.

Voor informatie (eindgebruikers)

Microsoft Information Center (Nederland), tel. +31 (0)20 5001005 Microsoft Information Center (België), telefoon +32 (0)2 5033113

Voor informatie (redacties)

Microsoft B.V. (Nederland) Michiel Gosens, Press & Public Relations Manager, telefoon: +31 (0)20 5001274 Microsoft BVBA (België) Els Stevens, Public Relations Manager, telefoon: +32 (0)2 7043322

© 2000 Microsoft Corporation. All rights reserved. Terms of Use.