Vendex KBB verkoopt belang in Gran Dorado

Datum nieuwsfeit: 21-01-2000
21 januari 2000

Vendex KBB verkoopt belang in Gran Dorado; winst circa f 35 miljoen

Vendex KBB N.V. heeft het voornemen zijn belang van circa 33% in Gran Dorado Leisure N.V. (bungalowparken) te verkopen aan de Franse onderneming Pierre & Vacances, de grootste verhuurder van vakantieaccommodatie in Europa. De beoogde transactie zal plaatsvinden in het kader van de voorgenomen volledige overname van Gran Dorado door Pierre & Vacances, die vandaag is bekendgemaakt.

Op de verkoop van het belang in Gran Dorado zal Vendex KBB een winst na belastingen behalen van circa f 35 miljoen (euro 16 miljoen). Deze winst zal in de winst- en verliesrekening over het komende boekjaar (2000/01) onder "Waardeveranderingen" worden verantwoord.

De verkoop van het belang in Gran Dorado past in de concernstrategie van Vendex KBB om niet-strategische deelnemingen en activiteiten af te stoten en de vrijkomende middelen aan te wenden voor de financiering van de verdere groei van het concern.

Het concernbelang in Gran Dorado dateert van 1989. In dat jaar werd Vendorado, de voormalige bungalowparkactiviteit van Vroom & Dreesmann, omgezet in Gran Dorado Leisure N.V. Naast het toenmalige Vendex International traden PVF en Philips Pensioenfondsen toe als aandeelhouder, ieder met een belang van 33,3%. Ook deze aandeelhouders zullen hun belang verkopen.